Godkänd Liamgta | Medlemskap ansökning [ralleballe_1]

Välkommen till Avena!

Alla ansökningar hanteras via forumet. Om du behöver hjälp, vänligen öppna en ticket.

Registrera
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Liamgalet

Helper
Helper
Medlemskap Ansvarig
Meddelanden
56
Trofépoäng
8
Användarnamn: Liamgta

Vad är ditt namn i verkligheten? Liam Holmessson

Vad är ditt discord namn? Liamholme

Vad är ditt födelsedatum? 18 Augusti 2009

Berätta om din karaktär. Onyx är en avslappnad och pratglad kille som lever livet lite i sin egen takt. Han är inte särskilt snabb i huvudet, men han kompenserar det med sin stora sociala förmåga. Onyx har lätt för att få kontakt med människor, är öppen för det mesta och säger sällan nej – vilket gör honom till en person som lätt hamnar i oväntade situationer, ofta utan att själv förstå hur.

Han är inte strategisk, han tänker inte flera steg fram – han tar dagen som den kommer. Det kan göra honom till ett lätt byte i sociala spel, men samtidigt uppfattas han som genuin och ofarlig, vilket gör att många öppnar upp sig för honom. Onyx dömer ingen, och han håller sig helst undan konflikter – inte för att han är rädd, utan för att han oftast inte riktigt hänger med i vad folk bråkar om.

Han är lojal mot dem han kommer nära, även om han inte alltid förstår allt som händer. I spelet är han inte den som rör om mest, men han är den som smälter in, stöttar, lyssnar – och ibland överraskar med kloka ord när man minst anar det.

Nämn minst 3 fördelar med din karaktär 1. Socialt begåvad Onyx har lätt för att prata med alla typer av människor. Han skapar snabbt en avslappnad stämning runt sig och får andra att känna sig bekväma, vilket gör honom till en naturlig brobyggare i gruppdynamik. 2. Lätt att samarbeta med Han säger ja till det mesta och är inte den som skapar onödigt drama. Det gör honom till en person man gärna har med i planer eller grupper – han ställer upp, följer med och gör det med ett leende. 3. Underskattad (på ett smart sätt) Många ser honom som ofarlig eller lite trög, vilket gör att han ofta flyger under radarn i konflikter eller maktspel. Denna underskattning gör det lättare för Onyx att överleva i sociala spel och plötsligt bli en nyckelperson när man minst anar det.

Nämn minst 3 nackdelar med din karaktär Långsam i tanken Onyx har svårt att snabbt läsa av situationer eller förstå dolda agendor. Han kan lätt missa viktiga sociala signaler, vilket gör att han ofta hamnar steget efter i snabba eller strategiska sammanhang. 2. Lätt att påverka Eftersom han gärna säger ja och vill vara till lags, är han ganska lätt att övertala eller manipulera. Det gör honom sårbar i spel där andra kan utnyttja hans vilja att “hänga med” utan att han riktigt märker det. 3. Brist på driv eller målmedvetenhet Onyx har sällan en tydlig plan och är inte särskilt resultatinriktad. Han följer med strömmen snarare än att ta initiativ själv, vilket kan göra att han glöms bort eller inte tas på allvar i viktiga beslut.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Onyx tillför lättsamhet, spontanitet och dynamik till serverns rollspel. Han är en social karaktär som skapar naturliga möten, oväntade konversationer och kan enkelt glida in i olika grupper utan att det känns forcerat. Hans sätt att “hänga med på det mesta” gör att han passar in i både seriösa och komiska situationer, vilket bidrar till ett levande och oförutsägbart spel.

Eftersom han inte alltid förstår vad som pågår i komplexa eller dramatiska situationer, kan han skapa ofrivilligt roliga eller förvirrade ögonblick som lättar upp stämningen och ger andra karaktärer något att reagera på. Han fungerar som en social länk mellan starkare personligheter, och hans naiva charm kan ofta vara en isbrytare i annars spända eller svåra sammanhang.

Kort sagt: Onyx är en karaktär som får RP att flyta, öppnar upp för interaktion, och skapar utrymme för både skratt och oväntade utvecklingar.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Ja, jag har erfarenhet av RP sedan tidigare. Jag har deltagit i olika typer av rollspel, både textbaserat och röstbaserat, vilket har gett mig en bra förståelse för hur man bygger trovärdiga karaktärer, följer serverns regler och framför allt – hur man skapar engagerande interaktioner med andra spelare. Jag vet vikten av att respektera andras roller, hålla en röd tråd i sitt eget spel och anpassa sig till olika situationer. Oavsett om det handlar om vardagligt småprat, dramatiska händelser eller långsamt relationsbyggande, så gillar jag att bidra till levande och autentiskt RP.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? För mig handlar det om att prioritera bra och trovärdigt RP framför att alltid försöka “vinna” eller vara den som går segrande ur en situation. I vissa scenarier kan det bli bättre spel om min karaktär hamnar i underläge, blir lurad, förlorar ett bråk eller fattar fel beslut – så länge det utvecklar storyn och gör det roligt för alla inblandade.

Jag tycker att ett bra RP bygger på att ge och ta, och ibland betyder det att spela för motpartens vinst, särskilt om det leder till något spännande eller oväntat. Jag är helt okej med att min karaktär inte alltid lyckas – det är en del av charmen.

Vad är suntförnuft för dig? För mig handlar sunt förnuft om att fatta kloka och realistiska beslut som fungerar både i spelet och i samarbetet med andra. Det betyder att jag tänker på konsekvenserna av mina handlingar, respekterar serverns regler och andra spelares upplevelse, och undviker onödigt drama eller konflikter som inte tillför något till RP:t.

Sunt förnuft är också att känna när man ska backa, när man kan driva en situation vidare, och att anpassa sitt spel så att det blir roligt och smidigt för alla inblandade. Det är helt enkelt att spela på ett sätt som gör RP:t trovärdigt och kul – både för mig själv och andra.

Kan du ge exempel på några av serverns regler? • Metagaming är förbjudet. • Powergaming är inte tillåtet. • Respektera andra spelares gränser. • Följ serverns fastställda karaktärs- och handlingbegränsningar. • Inga överdrivna eller osannolika handlingar utan förankring i RP. • Håll dig i din karaktär och undvik out-of-character (OOC) pågående i RP. • Respektera admins och deras beslut. • Inga trakasserier eller diskriminering.

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag är engagerad och seriös när det gäller RP, och jag gillar att bidra till en bra stämning i communityt. Jag är flexibel i mitt spel och anpassar mig gärna efter olika situationer och andra spelares behov för att göra spelet så roligt och trovärdigt som möjligt. Jag är också nyfiken på att utveckla min karaktär och utforska olika typer av konflikter och relationer, samtidigt som jag alltid respekterar serverns regler och andras gränser. Mitt mål är att skapa intressanta och minnesvärda RP-upplevelser tillsammans med andra.

ralleballe_1

Välkänd Medlem
Meddelanden
266
Trofépoäng
18
Granskar!

ralleballe_1

Välkänd Medlem
Meddelanden
266
Trofépoäng
18
Godkänd skriftlig ansökan, du har 48h på dig att ta muntlig, lycka till!
:avena:

ralleballe_1

Välkänd Medlem
Meddelanden
266
Trofépoäng
18
Godkänd efter muntlig Intervju, välkommen!
:avena:

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Top Bottom