Nekad justvigge | Medlemskap ansökning

Välkommen till Avena!

Alla ansökningar tas här på forumet. Behöver du hjälp så öppnar du en ticket.

Registrera

justvigge

Ny Medlem
Meddelanden
11
Trofépoäng
1
Användarnamn: justvigge

Vad är ditt namn i verkligheten? VIGGO

Vad är ditt discord namn? viggeking123

Vad är ditt födelsedatum? 12 Juli 2005

Berätta om din karaktär. Jag heter Daniel, men de flesta kallar mig "Dino ett smeknamn jag fick när jag var femton, efter ett slagsmål på en parkering bakom centrum. Jag minns inte ens vad bråket handlade om längre. Bara att det var första gången någon såg mig som något mer än bara "den tysta killen från Bergsjön". Det var där allting började.

Jag växte upp i ett hem där kylskåpet oftare var tomt än fullt. Mamma jobbade natt på äldreboendet, pappa stack när jag var sju. Skolan? Den sket jag i ganska snabbt. När man är hungrig varje dag och läraren bara ser en som ännu ett problem, så är det svårt att bry sig om multiplikationstabeller.

Första stöten gjorde jag när jag var 13. En moppe, olåst, utanför ICA. Jag visste inte ens hur man kickade igång den, men fan vad jag skrattade när jag och grabbarna rullade nerför backen med vinden i håret. Det var frihet. För första gången kände jag mig som någon. Någon som folk lyssnade på. Någon som hade makt.

Sen kom de större grejerna. Butiksrån, inbrott, lite knark. Det började smått. Några gram här, några gram där. Men snabbt blev det kilon. Vi byggde upp något eget – en liten krets med kontakter uppåt i kedjan. Jag lärde mig att inte lita på någon. Alla är lojala tills pengarna tar slut eller polisen knackar på dörren.

Jag är inte stolt över allt jag gjort. Vissa nätter vaknar jag med hjärtat dunkande, svettig av minnen jag försökt glömma. Vänner som dog för tidigt. Familjer jag förstört. Men du vet, när man levt ett helt liv i skuggorna, är det svårt att föreställa sig hur det är att stå i ljuset.

Ibland undrar jag hur det hade sett ut om någon bara stannat upp och frågat hur jag mådde när jag var tolv. Om någon sett pojken bakom fasaden. Men ingen gjorde det. Så jag blev Dino.

Nämn minst 3 fördelar med din karaktär Lojalitet mot sina närmaste – Trots allt han varit med om och det hårda liv han levt, är Dino otroligt lojal mot sina vänner och de få han verkligen bryr sig om. Han sviker inte lätt, och står upp för de som betyder något för honom. Skicklig och snabbtänkt – Han är smart när det gäller att navigera i svåra situationer. Dino har lärt sig att tänka snabbt under press och hitta lösningar när saker går fel, något som gjort honom framgångsrik i sin kriminella värld. Överlevnadsinstinkt Han har en stark vilja att överleva och ta sig igenom tuffa tider, oavsett hur hårt livet slår. Den här egenskapen har hjälpt honom att klara sig från farliga situationer och hålla sig kvar trots motgångar.

Nämn minst 3 nackdelar med din karaktär Svår att lita på – Efter allt han varit med om har Dino svårt att lita på andra, och det gör att han ofta är misstänksam och håller folk på avstånd. Det gör det svårt för honom att bygga riktigt nära relationer. Impulsiv och hetlevrad – När stress eller fara uppstår reagerar han ibland utan att tänka efter ordentligt, vilket lett till att situationer eskalerat onödigt mycket och gjort honom sårbar. Fast i sin egen värld – Han har svårt att bryta sig loss från den kriminella livsstil han vuxit upp i, trots att han ibland önskar ett annat liv. Det är som att han fastnat i en ond cirkel där gamla vanor och misstag styr hans val.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag tror att jag kan bidra med en riktigt levande och trovärdig karaktär som ger djup och dynamik till serverns RP. Dino är ingen enkel svartvit figur – han har både styrkor och svagheter, vilket gör honom mänsklig och intressant att spela. Jag gillar att bygga komplexa relationer med andra spelare, där vi tillsammans kan skapa spännande konflikter, oväntade vändningar och starka band.

Dessutom har jag erfarenhet av att spela karaktärer med en kriminell bakgrund, vilket gör att jag kan bidra med autentiska och realistiska scenarion som berikar serverns story. Jag är också öppen för samarbeten och utveckling, så om någon vill ta Dino i en ny riktning eller involvera honom i större grupper eller gäng så är jag med på det.

Kort sagt, jag vill bidra med både drama, trovärdighet och en del oväntade moments som får RP:n att kännas äkta och engagerande för alla inblandade.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Ja, jag har ganska mycket erfarenhet inom rollspel, både online och offline. Jag har spelat olika typer av karaktärer genom åren, allt från vanliga civila till mer komplexa personer med en mörkare bakgrund, som Dino. Jag tycker det är jättekul att verkligen leva mig in i karaktärens känslor och motiv, och att samarbeta med andra för att skapa en spännande och trovärdig story. Jag har spelat på flera RP-servrar, där jag lärt mig hur viktigt det är att respektera både spelets regler och andra spelares gränser, samtidigt som man pushar för intressanta situationer och utveckling. Jag är van vid att improvisera när oväntade saker händer och tycker det är roligt att bidra med både drama och humor i spelet. Så ja, jag känner mig trygg i rollen som rollspelare och är alltid sugen på att utvecklas och prova nya sätt att spela på.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att "spela för motpartens vinst" i ett rollspelscenario betyder egentligen att man inte bara tänker på sin egen karaktärs bästa utan också hjälper till att göra hela scenariot så bra och spännande som möjligt – även om det innebär att ens egen karaktär förlorar eller hamnar i en svår situation.

Det handlar om att inte vara egoistisk i spelet, utan att tänka på den gemensamma berättelsen. Om man bara försöker vinna hela tiden själv blir det lätt tråkigt och förutsägbart. Men om man istället låter motståndaren lyckas ibland, skapar man mer dynamik och trovärdighet i historien. Det gör att spelet känns mer verkligt och engagerande för alla inblandade.

Så egentligen handlar det om att spela för historiens och rollspelens skull, inte bara för sin egen karaktärs skull.

Vad är suntförnuft för dig? För mig är sunt förnuft ungefär som den där inbyggda kompass man har för vad som känns rätt och rimligt i vardagen. Det handlar om att kunna fatta kloka beslut utan att behöva tänka överallt och analysera varje liten detalj hela tiden. Det är som en grundläggande känsla för vad som funkar och vad som inte funkar, baserat på erfarenhet och sunt omdöme.

Sunt förnuft är också att kunna se till helheten och förstå hur ens handlingar påverkar andra och situationen man är i. Det är inte samma sak som att alltid göra det enklaste eller mest självklara, utan snarare att ha en balans mellan att vara realistisk och empatisk.

Kort sagt: sunt förnuft är att agera på ett sätt som är både klokt och rimligt, utan att göra saker onödigt komplicerade eller dumma.

Kan du ge exempel på några av serverns regler? Metagaming är förbjudet – Det betyder att du inte får använda information som din karaktär inte borde veta, bara för att du som spelare vet det. Det förstör immersionen och gör spelet orättvist. Powergaming är inte okej – Du kan inte tvinga andra spelares karaktärer att göra saker eller vinna strider utan att ge dem chans att reagera eller försvara sig. Det handlar om att hålla spelet rättvist och roligt för alla. Respekt mot andra spelare – Oavsett om du spelar en skurk eller hjälte, ska man alltid visa respekt mot de andra spelarna. Det är ju ett soch alla ska kunna ha kul utan att bli illa behandlade. No random deathmatch (No RDM) – Du får inte bara döda andra karaktärer utan någon rimlig rollspelsorsak. Allt ska hänga ihop med spepel, lets story och vara motiverat i RP:n. Roleplay ska alltid prioriteras Försök att hålla dig i karaktär och bidra till en trovärdig och engagerande berättelse. Om du stör spelet för andra eller bryter karaktären utan anledning kan du få varningar.

Heter du samma på discord som på steam? Nej

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? NEJ

01rami1h

Mod
Forumpersonal
Mod
Support & Ticketservice
Servervakt Ansvarig
Medlemskap Ansvarig
Meddelanden
180
Trofépoäng
18
läser