Nekad justvigge | Medlemskap ansökning

Välkommen till Avena!

Alla ansökningar tas här på forumet. Behöver du hjälp så öppnar du en ticket.

Registrera
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

justvigge

Ny Medlem
Meddelanden
11
Trofépoäng
1
Användarnamn: justvigge

Vad är ditt namn i verkligheten? viggo

Vad är ditt discord namn? mini-bowser

Vad är ditt födelsedatum? 2 Juni 1999

Berätta om din karaktär. Namn: Emilio "Ghost" Vargas
Ålder: 29
Bakgrund:
Emilio växte upp i stadens undre värld, son till en småtjuv och en mamma som lämnade familjen tidigt. Redan som 12-åring började han springa ärenden åt lokala gäng – först som utkik, sen med drogleveranser.

Han fick smeknamnet "Ghost" eftersom han aldrig blev tagen av polisen – han visste hur man rörde sig tyst och diskret. Under åren utvecklade han ett starkt kontaktnät både på gatan och bland korrupta kontakter i stadshuset.

Personlighet:
Lågmäld, taktisk och lojal mot dem han litar på. Han tar inga onödiga risker och föredrar att lösa konflikter genom förhandling – men om någon förråder honom, tvekar han inte att visa vem som bestämmer.

Mål i staden:

Bygga ett kriminellt nätverk som fokuserar på droger, vapen och utpressning

Hålla sig under radarn men samtidigt skapa respekt på gatan

Starta ett frontföretag (t.ex. bilverkstad) för att tvätta pengar

Styrkor:

Bra på att planera och hålla låg profil

Socialt smart – vet hur man vinner förtroende

Erfaren inom både gatukriminalitet och större operationer

Svagheter:

Har svårt att lita på folk (vilket kan skapa konflikt i gänget)

Vill ofta lösa saker själv istället för att delegera

Tidigare RP-erfarenhet (om du har det):
Har spelat på flera svenska RP-servrar tidigare, varit både gängledare och "torped". Jag gillar storydrivet RP och försöker alltid hålla det realistiskt.

Nämn minst 3 fördelar med din karaktär Strategisk & tålmodig Min karaktär tänker innan han agerar. Han planerar brott noggrant, undviker onödig risk och prioriterar långsiktig vinst före impulsiva handlingar. Det gör honom till en tillgång i större kupper eller organiserad brottslighet. Låg profil & svår att spåra Emilio har lärt sig att undvika kameror, polisens spaning och att inte lämna spår. Han vet hur man smälter in i mängden – perfekt för smygjobb, övervakning eller att sköta verksamhet utan att dra onödig uppmärksamhet. Social & manipulerande Han är karismatisk och vet hur man vinner andras förtroende, även från folk utanför gänget. Han kan snacka sig ur problem, rekrytera folk eller använda kontakter för att få information eller tjänster.

Nämn minst 3 nackdelar med din karaktär Misstro mot andra Emilio har svårt att lita på folk – även sina egna. Det gör att han ofta vill göra saker själv, vilket kan skapa slitningar i gruppen och göra att han missar chansen att bygga starka band. Överanalytisk i pressade situationer Eftersom han alltid vill ha kontroll och plan, kan han bli passiv eller tveksam när något går fel spontant. Det kan göra att han reagerar för långsamt i en het situation, t.ex. under ett rån eller en biljakt. Gammal gatusyn – svårt att anpassa sig till nyare krimmetoder Han kommer från "gamla skolan" och föredrar att lösa problem med hot eller våld. Han har svårt att anpassa sig till mer moderna, tekniska brott (t.ex. hackerjobb eller avancerad penningtvätt) vilket gör att han ibland behöver förlita sig på andra.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra med seriöst, genomtänkt och karaktärsdrivet RP. Jag fokuserar inte bara på att "tjäna pengar" eller skjuta, utan på att bygga relationer, driva konflikter och skapa scenarier som engagerar andra spelare – både inom och utanför den kriminella världen.

Jag är bra på att spela både lågmält och intensivt RP, beroende på situationen, och jag vill gärna bidra till större storylines som utvecklas över tid. Jag förstår vikten av att skapa RP för andra, inte bara för mig själv.

Dessutom respekterar jag reglerna, tar feedback seriöst och försöker alltid hålla en god nivå både IC och OOC.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Jag kan bidra med seriöst, genomtänkt och karaktärsdrivet RP. Jag fokuserar inte bara på att "tjäna pengar" eller skjuta, utan på att bygga relationer, driva konflikter och skapa scenarier som engagerar andra spelare – både inom och utanför den kriminella världen. Jag är bra på att spela både lågmält och intensivt RP, beroende på situationen, och jag vill gärna bidra till större storylines som utvecklas över tid. Jag förstår vikten av att skapa RP för andra, inte bara för mig själv. Dessutom respekterar jag reglerna, tar feedback seriöst och försöker alltid hålla en god nivå både IC och OOC.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Vad innebär det att "spela för motpartens vinst"?
Det betyder att du inte alltid spelar för att din karaktär ska vinna eller "komma undan", utan att du spelar för scenariets bästa – även om det innebär att du förlorar, blir gripen, lurad eller besegrad.

Exempel:
Du blir stoppad av polisen. I stället för att bara dra vapen och skjuta, kanske du låter polisen genomföra en sökning och faktiskt hitta något. Det blir bra RP för dem – och du kan spela rollen som stressad, pressad kriminell.

Du är i konflikt med ett annat gäng. Du kanske låter dem vinna ett möte eller överraska dig i ett bakhåll – vilket skapar en naturlig händelsekedja och öppnar för mer spännande hämnd-RP, förhandlingar eller maktspel.

Du blir förhörd och kanske spelar svag, hotad eller tyst – och gör polisens RP mer meningsfullt.

Vad är suntförnuft för dig? Vad är sunt förnuft för mig?
Sunt förnuft för mig handlar om att använda rimligt tänkande i olika situationer – både IC (in character) och OOC (out of character). Det betyder att man gör saker som är logiska, realistiska och respektfulla, både mot spelets värld och mot andra spelare.

Exempelvis:

Att inte provocera fram skottlossning över småsaker.

Att inte råna någon mitt på torget fullt med folk och kameror.

Att inte power-RP:a eller metagamea bara för att "vinna".

Att visa respekt även om man spelar en hård karaktär – man kan vara tuff IC utan att vara otrevlig OOC.

Det handlar helt enkelt om att ha ett moget tänk, tänka efter före man agerar, och komma ihåg att RP är något man skapar tillsammans med andra.

Kan du ge exempel på några av serverns regler? Exempel på vanliga serverregler i RP 1. No RDM (Random Deathmatch) Du får inte skada eller döda någon annan spelare utan tillräcklig RP-anledning. Exempel på fel: Du skjuter någon för att "du kände för det" eller för att de krockade in i dig. 2. No VDM (Vehicle Deathmatch) Du får inte använda fordon som vapen (köra över någon) om det inte är en logisk och RP-motiverad situation. Exempel på fel: Du kör över en polis mitt under ett samtal bara för att "fly". 3. Fear RP (Rädsla-RP) Du måste visa rädsla i situationer där din karaktär logiskt borde vara rädd, t.ex. om någon riktar ett vapen mot dig. Du kan inte bara dra vapen direkt tillbaka – det bryter mot fear-RP. 4. Powergaming Att tvinga igenom något i RP som inte är rimligt, eller som den andra spelaren inte har chans att reagera på. Exempel: "/me skjuter dig i huvudet – du dör" utan chans för motparten att svara. Använda spelsystem på ett orimligt sätt, som att bära 500kg i ryggsäcken. 5. Metagaming Att använda information du fått utanför spelet (t.ex. via Discord, stream, eller namntagg) i spelet. Exempel: Du ser en persons namn ovanför huvudet och använder det IC utan att din karaktär känner dem. 6. Combat logging Du får inte logga ut för att undvika en situation, t.ex. en arrest, ett rån eller död. 7. OOC (Out of Character) respekt Alla ska behandla varandra med respekt utanför spelet, oavsett vad som händer IC. Toxicitet, hot eller personangrepp tolereras inte.

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? nej

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Top Bottom