Nekad justvigge | Medlemskap ansökning

Välkommen till Avena!

Alla ansökningar tas här på forumet. Behöver du hjälp så öppnar du en ticket.

Registrera
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

justvigge

Ny Medlem
Meddelanden
11
Trofépoäng
1
Användarnamn: justvigge

Vad är ditt namn i verkligheten? viggo

Vad är ditt discord namn? mini-bowser

Vad är ditt födelsedatum? 2 Juni 1999

Berätta om din karaktär. Min karaktär heter Darian "Dare" Kovac, en kall men karismatisk strateg som växte upp på gatan och lärde sig tidigt att systemet aldrig var på hans sida.

Han är inte den som drar första skottet – han tänker först, agerar sedan, och använder hellre ord än vapen om det finns en chans att vinna utan blodspillan.

Dare leder ett litet, lojalitetsstyrt nätverk som sysslar med smuggling, bedrägerier och insiderinformation – inga slarviga rån, bara smart kriminalitet.

Trots sitt brottsliga liv följer han en egen moralisk kod: inga barn, inga förrädare, och ingen skit som drar onödig uppmärksamhet till gruppen.

Hans största svaghet är att han vill kontrollera allt – och när något faller utanför hans grepp kan han bli oberäknelig och farlig.

Nämn minst 3 fördelar med din karaktär Smart och strategisk – Skuggan planerar varje steg i detalj, vilket gör att han sällan blir tagen på bar gärning. Lojal mot sina egna – Han sviker aldrig sitt team, vilket gör honom till en pålitlig allierad i den undre världen. Osynlig i mängden – Hans förmåga att smälta in gör att han kan röra sig fritt utan att väcka misstankar.

Nämn minst 3 nackdelar med din karaktär .Ständig misstro – Hans livsstil gör att han har svårt att lita på andra, vilket isolerar honom och försvårar samarbete utanför den kriminella världen. Alltid på flykt – Eftersom han är efterlyst lever han i ständig rädsla för att bli avslöjad, vilket tär på honom psykiskt. Moralisk konflikt – Även om han försöker rättfärdiga sina handlingar, brottas han ibland med skuld över hur hans val påverkat andra.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Djupgående karaktärsspel – Jag kan skapa komplexa, välskrivna karaktärer med tydliga personligheter, bakgrundshistorier och mål, vilket ger mer liv och variation till RP:t.

Konflikt och utveckling – Jag kan bidra med intressanta konflikter, samarbeten eller mysterier som får andra spelare att utveckla sina egna berättelser.

Improvisation och kreativitet – Jag är snabb på att anpassa mig och reagera på det som händer i stunden, vilket skapar dynamiskt och levande rollspel.

Eventskapande – Jag kan hjälpa till att arrangera eller skriva manus för evenemang, uppdrag eller historier som engagerar många spelare.

Stöd för nya spelare – Jag kan agera mentor eller guide in-character eller out-of-character, för att hjälpa nya spelare förstå regler och komma in i spelet.

Stabil och konsekvent rollspelare – Jag håller mig i karaktär, följer serverns regler och bidrar till en seriös och respektfull spelmiljö.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Skapa djupa karaktärer med personlighet, bakgrund och utveckling. Driva berättelser och konflikter framåt på ett trovärdigt och engagerande sätt. Anpassa mig till olika roller – allt från civil till polis, brottsling, företagare eller mystisk främling. Följa regler och serverns lore, och bidra till en seriös, samarbetsvillig och kreativ spelmiljö. Hjälpa andra spelare genom att vara initiativtagande, respektfull och engagerad i gemensamt berättande.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Du låter din karaktär bli gripen, besegrad eller lurad om det passar in i scenariot.

Du ger utrymme för andra spelare att glänsa, istället för att alltid styra RP:t till din karaktärs fördel.

Du spelar realistiskt – om din karaktär är omringad av poliser, så försöker du inte alltid fly eller vinna striden, utan spelar som någon troligtvis hade gjort i den situationen.

Du respekterar andra spelares berättelser, och hjälper till att föra deras story framåt även om det inte gynnar dig direkt.

Varför är det viktigt?
Det skapar balans och djup i rollspel, gör att berättelser känns mer levande, och skapar fler minnesvärda och trovärdiga scener för alla parter. Det handlar om att spela tillsammans, inte mot varandra – även om man är motståndare in-character.

Vill du ha exempel på hur detta kan se ut i olika typer av RP, som t.ex. polis mot brottsling eller rivaliserande gäng?

Vad är suntförnuft för dig? Att man tänker efter före, som att inte springa rakt in i fara utan anledning.

Att man respekterar andra, följer grundläggande sociala normer och förstår vad som är lämpligt i en viss situation.

Att man använder logik, t.ex. att inte kräva något orimligt eller ignorera tydliga konsekvenser.

Att man anpassar sig efter situationen, och inte bara kör sitt race utan hänsyn till omgivningen.

I rollspel (RP) betyder sunt förnuft ofta:
Att man inte metaspelar eller powergamar.

Att man spelar realistiskt och trovärdigt, även om det innebär att ens karaktär inte alltid lyckas.

Att man sätter upplevelsen för alla över sin egen vinst, och tänker: "Hade det här kunnat hända på riktigt?"

Kan du ge exempel på några av serverns regler? Kriminella regler Diskretion mot polisen: Kriminella får aldrig kontakta polisen för att lösa konflikter med andra kriminella – du undviker all form av “snitching Gängstruktur & fordonsregler Medlemsantal: Vanliga gäng får ha max 15 medlemmar, medan MC-klubbar får ha upp till 20 Allmänna regler (§4.2–4.3) Genomtänkta karaktärer: Du ska spela en tydligt planerad och unik karaktär – “lallande” karaktärer utan bakgrund tolereras inte

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? nej

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Top Bottom