Nekad justvigge | Medlemskap ansökning

Välkommen till Avena!

Alla ansökningar tas här på forumet. Behöver du hjälp så öppnar du en ticket.

Registrera
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

justvigge

Ny Medlem
Meddelanden
11
Trofépoäng
1
Användarnamn: justvigge

Vad är ditt namn i verkligheten? viggo

Vad är ditt discord namn? mini-bowser

Vad är ditt födelsedatum? 2 Juni 1999

Berätta om din karaktär. Jag heter örjan , och jag växte upp i en förort där lagen mest var ett hinder på vägen till makt. Redan som tonåring började jag sälja stöldgods, och innan jag fyllt tjugo hade jag mitt eget nätverk för häleri och utpressning. Jag är smart, tystlåten, och alltid ett steg före – det är så jag har hållit mig utanför fängelset trots att polisen alltid jagar mig. För mig handlar det inte om pengar längre, det handlar om kontroll, respekt – och att ingen någonsin får sätta sig över mig.

Nämn minst 3 fördelar med din karaktär Strategisk intelligens – Alex är alltid flera steg före både rivaler och polisen. Han tänker långsiktigt, planerar noggrant och tar inga onödiga risker. Det gör honom till en effektiv ledare i den undre världen. Lojalitet och nätverk – Han har byggt upp ett starkt nätverk av lojala kontakter. De vet att han håller sitt ord och skyddar dem, vilket gör att folk gärna jobbar med honom – och sällan förråder honom. Kyla under press – I stressade eller farliga situationer behåller Alex lugnet. Han låter inte känslor styra besluten, vilket gör att han ofta kommer ur svåra lägen där andra hade gjort misstag.

Nämn minst 3 nackdelar med din karaktär Brist på empati – Alex har svårt att känna med andra och ser ofta människor som verktyg eller hinder. Det gör honom effektiv, men också kall och isolerad, vilket kan leda till svek från dem som en gång stod honom nära. Överdrivet kontrollbehov – Han har svårt att lita på andra fullt ut och vill ha full kontroll över varje detalj. Det gör att han ibland micromanagerar och tappar tid eller missar större strategiska hot. Fientlig mot auktoritet – Alex avskyr regler och vägrar att böja sig för någon. Det har lett till onödiga konflikter, både inom den kriminella världen och utanför, som ibland skadar hans affärer.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Djupgående kriminalrollspel – Jag kan bidra med en välutvecklad och trovärdig kriminell karaktär som skapar spänning, intriger och driv i berättelsen. Alex är inte en "pang-pang"-gangster – han är strategisk, bygger nätverk, skapar interna konflikter och driver långsiktiga RP-handlingar.

Storylines och drama – Jag tar gärna initiativ till större RP-händelser, som exempelvis kupper, dubbelspel, svek inom gäng, eller korrupta samarbeten med polisen. Det ger andra spelare möjlighet att haka på och utveckla sina egna roller.

Respekt för RP och andra spelare – Jag respekterar serverns regler, spelar seriöst och ser till att mitt agerande alltid bidrar till andra spelares upplevelse. Jag är inte ute efter att "vinna" utan att skapa intressant och engagerande rollspel för alla inblandade.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Skapa och spela trovärdiga, djupgående karaktärer med stark personlighet och bakgrund. Föra längre dialoger och utveckla dynamiska relationer med andra karaktärer. Anpassa mig till olika typer av rollspel, från vardagligt småprat till intensiva konflikter. Spela både lagspelare och antagonist – alltid med fokus på bra RP för alla. Jag har också koll på världbyggande, att driva RP-händelser framåt, och att skapa spänning utan att förstöra upplevelsen för andra. Jag är inte ny på rollspel – jag är här för att bidra och utveckla storylines tillsammans med andra.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Sätter berättelsen före din karaktärs "vinst"
Du spelar inte för att alltid vinna, dominera eller komma undan, utan du är öppen för att din karaktär kan förlora, bli lurad, gripen eller misslyckas – om det skapar bra och trovärdig RP för alla inblandade.

Exempel på att spela för motpartens vinst:
Din kriminella karaktär blir överlistad i ett möte – du erkänner det i RP och spelar ut nederlaget trovärdigt.

Polisen gör ett bra tillslag – du försöker inte power-gama dig ur situationen, utan låter dem få sin RP-vinst (t.ex. en gripning eller en biljakt som slutar med att du blir tagen).

En rival lurar dig i en affär – du spelar ut förvåningen och konsekvenserna, istället för att försöka vrida RP:t till din fördel.

Vad är suntförnuft för dig? Tänk efter innan du agerar
Sunt förnuft är att ställa sig frågor som:
“Är det här rimligt för min karaktär?”
“Skulle det här förstöra eller förbättra någon annans upplevelse?”
Man behöver inte alltid regler för att veta att något är dålig stil – ibland räcker det med att tänka ett steg längre.

Respekt för andra spelare
Du kanske spelar en elak eller farlig karaktär, men du som spelare ska alltid visa respekt för andras RP. Sunt förnuft är att inte förstöra någons scen med metaspel, powergaming eller barnsligt beteende – även om du "kan".

Anpassning till situation och miljö
Det är att förstå vad som passar i sammanhanget. Du går inte runt med maskingevär mitt i stan utan anledning. Du drar inte vapen i varje konflikt. Du pratar inte OOC mitt i en seriös scen. Sunt förnuft hjälper dig att hålla det trovärdigt och roligt för alla.

Kan du ge exempel på några av serverns regler? . Metaspel (Metagaming) är förbjudet Du får inte använda information som du vet OOC (utanför karaktär) i ditt rollspel. Exempel: Om du ser någons namn ovanför huvudet eller hör något i stream – får du inte låtsas att din karaktär vet det. 2. Powergaming är inte tillåtet Du får inte tvinga fram handlingar eller göra saker som är orealistiska/odödliga. Exempel: "Jag drar min pistol och skjuter dig i huvudet innan du hinner reagera." – det ger inte motparten en chans att spela ut sin reaktion. 3. RDM/VDM är förbjudet RDM (Random Deathmatch): Att döda någon utan anledning eller rollspel. VDM (Vehicle Deathmatch): Att köra på folk med bil utan anledning eller rollspel. Allt våld måste ha ett tydligt RP-syfte.

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? nej

Lemy

Välkänd Medlem
Meddelanden
945
Trofépoäng
18
hur kommer men dit?
Personen som godkände din ansökan vara bara en lallare som inte ska ha perms på forumet. Din ansökan är nekad du du bara får göra en ansökan på 24h

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Top Bottom