Godkänd Anton_the | Medlemskap ansökning

Välkommen till Avena!

Alla ansökningar hanteras via forumet. Om du behöver hjälp, vänligen öppna en ticket.

Registrera
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Anton_the

Ny Medlem
Meddelanden
15
Trofépoäng
1
Användarnamn: Anton_the

Vad är ditt namn i verkligheten? Anton

Vad är ditt discord namn? Anton_the

Vad är ditt födelsedatum? 23 Juni 2000

Berätta om din karaktär. Namn: Anton Karlsson
Bakgrund: Född och uppvuxen i South Los Santos. Halv kuban, halv galenskap. Började med småstölder som grabb, sen blev det boostade bilar, sedelpressar och ett gäng dåliga val… men också ett par feta vinster.

Nämn minst 3 fördelar med din karaktär 1. Gatuintelligens (Street Smarts) Anton känner stan som sin egen ficka. Han vet vilka gränder som leder till frihet och vilka som leder till en fälla. Han kan läsa av folk på sekunder – vet om någon snackar skit, bär vapen, eller om de tänker blåsa dig. Det gör honom livsviktig i riskfyllda situationer, särskilt vid deals eller när du måste undvika fällor från snuten eller rivaler. 2. Snabb i tanken och ännu snabbare i bilen Bakom ratten är han ett djur. Need a getaway? Han driftar genom trånga gränder, byter bil på 30 sekunder, och försvinner innan helikoptern ens hunnit lyfta. Och skulle han behöva snacka sig ur nåt – charm eller hot, du väljer – så är munlädret lika vasst som hans körteknik. 3. Lojal på riktigt I en värld där alla tänker på sin egen vinst är Anton en av de få som håller vad han lovar. Han må vara kriminell, men han har en kod. Förtroende betyder allt. Om du är en del av hans innersta cirkel, då har du hans skydd, hans resurser – och han kommer aldrig sälja ut dig, inte ens med en pistol mot tinningen.

Nämn minst 3 nackdelar med din karaktär 1. Impulsiv & hetsig Anton har kort stubin. Det räcker att någon säger fel ord, ger fel blick eller inte håller tiden – så kan han flippa. Ibland snackar han med pistolen före hjärnan, vilket kan sabba planer, skapa ovänner, eller dra till sig snuten helt i onödan. Han är inte dum, men känslorna vinner ibland över förnuftet. 2. Paranoid som fan Han har blivit förrådd en gång för mycket – nu tror han att alla är ute efter honom. Det gör att han kan bli svår att jobba med, särskilt om du är ny i crewet. Han dubbelkollar allt, litar knappt på någon, och misstolkar lätt situationer som hot, även när de inte är det. 3. Gammal rivalitet med fel personer Anton har historia med både ett par MC-gäng, en korrupt snut och en rysk maffiaboss – och det har lämnat ett par öppna sår. Han kan inte röra sig fritt överallt i stan, vissa zoner är livsfarliga. Det gör att han ibland måste tacka nej till vissa jobb, eller dra till sig oönskad uppmärksamhet bara genom att visa sitt ansikte.

Vad kan du bidra med till serverns RP? 1. Trovärdig och mångsidig kriminell roll
Anton är mer än bara en gangster – han är en taktiker, en överlevare, en gammal själ med nya fiender. Han passar in som en rutinerad brottsling som andra kan lära sig av – eller frukta. Hans personlighet är anpassad för djupare rollspel: samtal, förhör, konfrontationer, tillit och svek.

2. Storylines & långsiktig RP
Anton är perfekt för att skapa levande storylines som växer över tid – från småskalig brottslighet till organiserade operationer. Han bygger gärna crews, öppnar dörrar för andra karaktärer, och skapar RP med konsekvenser – inte bara actionscener, utan scener med känslor, dilemman och val.

3. Naturlig friktion med lagens sida
Med sin historia av att bli förrådd av en snut (som han fortfarande letar efter…) skapar han ett naturligt spänningsfält mot polisen. Han är inte rädd för att interagera med LSPD, och han kan spela både för RP-förluster (bli tagen) och vinster (komma undan) på ett sätt som gynnar helheten.

4. Stark initiativtagare – men inte spotlight-beroende
Anton kan skapa RP från noll: ett garage möte, ett tips om ett rån, ett problem i ett gäng, en rivalitet. Men han behöver inte alltid stå i centrum. Han kan lika gärna spela sidekick till en annan story och ge den mer djup och tryck.

5. Kan misslyckas – och utvecklas
Anton har svagheter: hetsig, paranoid, och ibland för lojal för sitt eget bästa. Det betyder att han kan förlora, sabba deals, hamna i fällor – men han spelar ut det, för det skapar drama och utveckling. Han är en karaktär som förändras med tiden, beroende på hur världen runt honom behandlar honom.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? ja jag har spelat på några RP servrar och jag tycker det är riktigt roligt att utveckla karaktärer och interagera med andra spelare

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Exempel:
Om du är en kriminell som blir tagen av polisen under ett rån, spelar du inte bara för att fly utan också för att polisens grepp om dig ska kännas trovärdigt och ge mening.

Om du är polis och försöker förhöra en misstänkt, spelar du inte bara för att få alla svar direkt utan låter den misstänkte kämpa emot och ibland lyckas hålla tillbaka information.

Om du är i en konflikt med en rival, accepterar du att du kan bli överlistad, rånad eller förrådd – och spelar det istället för att försöka styra spelet så att du alltid går vinnande ur det.

Vad är suntförnuft för dig? Så här ser jag på sunt förnuft:
Att känna igen vad som är rimligt och vettigt i en given situation, även när det inte finns en explicit regel eller instruktion.

Att agera med omtanke om andra – att tänka på konsekvenserna för sig själv och för andra, och undvika onödigt drama eller skada.

Att vara flexibel och anpassa sig efter nya fakta eller förändrade omständigheter, utan att fastna i rigiditet.

Att använda erfarenhet och lärdomar för att undvika upprepade misstag eller dumma val.

Att kunna läsa av sociala signaler och förstå oskrivna regler, så att man inte beter sig olämpligt eller oansvarigt.

Kan du ge exempel på några av serverns regler? 1. RDM (Random Deathmatch) 2.VDM (Vehicle Deathmatch) 3. COPBAIT 4. FEARRP 5. METAGAMING

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? nej
 
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Top Bottom