Godkänd wexx | Medlemskap ansökning

Välkommen till Avena!

Alla ansökningar hanteras via forumet. Om du behöver hjälp, vänligen öppna en ticket.

Registrera
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

wexx

Ny Medlem
Meddelanden
1
Trofépoäng
1
Vad är ditt namn i verkligheten? Lukas

Vad är ditt discord namn? wexx

Vad är ditt födelsedatum? 13 April 2009

Berätta om din karaktär. John Johansson växte upp i en tuff förort där kriminalitet och våld var vardag. Trots omgivningens påverkan valde han att gå en annan väg. Redan som ung var han tystlåten, iakttagande och mycket självständig. Hans erfarenheter formade honom till en tålig person som aldrig låter känslor styra. Drömmen att bli polis föddes ur en stark vilja att bekämpa orättvisa – inte med ilska, utan med disciplin och kontroll. John har ett brinnande intresse för taktik, fysisk träning och att förstå hur människor fungerar, särskilt i pressade situationer. Han visar sällan känslor men har ett starkt rättspatos, även om han aldrig visar det utåt. Framtiden ser han tydligt framför sig: att bli en pålitlig och effektiv polis som kan ta tunga uppdrag, leda operationer och bygga ett rykte som en av de mest stabila och kyliga aktörerna inom kåren.

Nämn minst 3 fördelar med din karaktär John är iskall under press och tappar aldrig kontrollen, oavsett hur hotfull situationen är. Han har extrem tålighet både fysiskt och psykiskt, vilket gör att han kan uthärda långa, stressiga uppdrag utan att bryta ihop. Han är också mycket regeltrogen och agerar alltid enligt procedurer och lagar, vilket gör honom till en tillförlitlig och rättvis polis inom RP.

Nämn minst 3 nackdelar med din karaktär John är socialt stel och har svårt att uttrycka empati i möten med andra människor. Han kan uppfattas som känslokall eller kallhjärtad även när han försöker göra rätt. Han har också svårt att släppa på kontrollen, vilket kan göra det svårt för honom att samarbeta med mer impulsiva kollegor eller anpassa sig snabbt till förändrade situationer.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra med seriöst, realistiskt och strukturerat rollspel, särskilt i situationer kopplade till polisyrket där disciplin, logik och korrekt agerande är viktigt. Jag har erfarenhet av att driva fram scenarion där samarbete, taktik och RP-prioritering står i fokus. Jag hjälper gärna andra spelare att få en bättre upplevelse genom välplanerade insatser och trovärdiga rolltolkningar.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Ja, jag har spelat på flera RP-servrar där jag haft olika roller, bland annat som polis, civil och kriminell. Jag har varit med i både större och mindre scenarion och är van vid att följa serverregler, använda /me och /do korrekt samt hålla en tydlig IC/OOC-gräns. Jag har också deltagit i serverevent och arbetat med samordning av större RP-situationer.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Det innebär att jag som spelare inte alltid ska försöka vinna eller dominera varje situation, utan ibland låta den andra parten lyckas för att RP ska bli mer levande och intressant. Det kan betyda att jag låter min karaktär misslyckas, grips, blir lurad eller besegrad – om det stärker scenariot och skapar bättre upplevelser för alla inblandade.

Vad är suntförnuft för dig? Sunt förnuft för mig är att tänka logiskt och agera rimligt utifrån situationen, precis som man hade gjort i verkliga livet. Det betyder att man inte gör orealistiska saker bara för att det gynnar en själv, utan alltid tänker på hur ens handlingar påverkar andra och om det känns trovärdigt. Exempelvis springer man inte rakt in i ett pågående rån beväpnad med bara knytnävar, eller ignorerar skottskador och agerar som om man vore odödlig.

Kan du ge exempel på några av serverns regler? Ja, exempel på regler från servern är att man alltid måste följa FearRP, vilket innebär att man spelar realistiskt i hotfulla situationer. Man får inte använda information från utanför spelet för att påverka sitt rollspel (metagaming), och man får inte använda buggar eller tredjepartsprogram för att få fördelar. Man ska visa respekt både IC och OOC och alltid bidra till ett bra RP för alla andra spelare.

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag är en person som värdesätter respekt, samarbete och struktur – både i rollspel och i verkliga livet. Jag tar RP seriöst men är också flexibel och lösningsinriktad om problem uppstår

Olofssonog

Helper
Helper
Jobb Ansvarig
Meddelanden
65
Trofépoäng
6
Vidare - Godkänd skriftlig ansökan, du har 72h på dig att ta muntlig, lycka till!
:avena:

Scizzy

Helper
Helper
Support & Ticketservice
Medlemskap Ansvarig
Kriminell Ansvarig
Servervakt Ansvarig
Jobb Ansvarig
Meddelanden
1,830
Trofépoäng
38
Godkännd efter muntlig intervju, Välkommen till avena!

Scizzy

Helper
Helper
Support & Ticketservice
Medlemskap Ansvarig
Kriminell Ansvarig
Servervakt Ansvarig
Jobb Ansvarig
Meddelanden
1,830
Trofépoäng
38