Inaktuell Tjoto | Servervakt Ansökan [Scizzy]

Välkommen till Avena!

Alla ansökningar hanteras via forumet. Om du behöver hjälp, vänligen öppna en ticket.

Registrera
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Tjoto

Ny Medlem
Meddelanden
14
Trofépoäng
3
Ditt namn: Texas Jönsson

Ange ditt födelsedatum: 31 Augusti 2010

Ditt Discordnamn: tjoto2

Beskriv din dagliga aktivitet på servern: Jag är just nu rikspolischef så jag börjar alltid med att när jag går ig kollar jag igenom alla dc kanaler för att se om det kommit något nytt, som uppdateringar eller pms. Sedan gör jag bara mitt polisarbete, de kan vara lite olika. Ibland observerar jag andra kollegor och ser till att dom sköter sig och kan allt, ibland blir det mycket administrativt arbete som att dela ut tjänstevarningar, prata med folk som behöver hjälp inom yrket eller folk som gjort fel och som behöver snackas med. Sedan är det väldigt mycket patrullering och att åka på larm, de blir oftast med 1-2 kollegor som hänger med. Jag gör mitt polisarbete tills jag känner att jag inte har tid eller känner att jag vill ha en paus. Denna första tiden brukar vara runt 3 timmar ungefär. Sedan hoppar jag ig igen, lite olika på hur lång tid det tagit emellan, ibland 2 timmar ibland 10 timmar, det beror lite på vad jag hittat på under tiden. Det är däremot väldigt sällan att det går uppemot 5 timmar. Men efter det så påbörjar jag mitt polisarbete igen och gör samma saker som jag tidigare nämnt, detta brukar iaf vara minst 3-5 timmar men kan springa iväg i tid upp till 7-8 ibland 10 timmar. Såklart med vissa pauser på några minuter eller 1 timme då och då. Men jag är väldigt aktiv och har varit det sen jag blev medlem på avena.

Hur länge har du varit en Medlem på Avena? Hmmm, lite osäker men tror de börjar närma sig 4 månader, kan eventuellt vara 3-3,5.

Hur många gånger har du blivit bannad på server? Aldrig, inte en enda ban. Inte vad jag kommer ihåg, dubbelkolla gärna så jag inte glömt bort.

Varför ansöker du som servervakt på Avena? Jag vill ansöka till servervakt för att jag vill kunna bidra till en större och tryggare rp server. Det finns en del att förbättra och jag gillar att hjälpa till med dom punkter jag känner att jag är tillräcklig för. Det ska även gå till rättvist och alla parter ska få samma rättvisa när det handlar om servervakts arbetet, vad det innebär för mig kommer jag återkomma till i senare frågor. Jag var tidigare helper för ett tag sedan, men jag var rätt inaktiv, jag tog lite support ärenden, svarade mycket i reports och hjälpte till så mycket jag kunde. Däremot hade jag inte tiden till att göra mitt jobb såpass bra som jag ville utföra Men det som helper då det hände mycket utanför rp, det är inget jag vill gå in på men det krävdes en hel del av mig och jag hade inte tiden att vara aktiv. Jag sitter nu som riks och får inte vara helper annars hade jag ansökt till det. Jag har nu tiden att utföra arbete som servervakt och det känns väldigt spännande och därför väljer jag att ansöka till det.

Har du tidigare varit blacklistad? Nej, det har jag inte. Varken på andra servrar eller här.

Förklara vad för uppgift en servervakt har: Jag som servervakt har ansvar över att se till att alla spelare sköter och följer reglerna som finns på servern. Uppfyller dom inte reglerna och missköter sig kan jag skicka dom på en SV ban, annars om det är ett för stort regelbrott som kräver längre ban kan jag kontakta staffs så får dom hjälpa mig med längre bans eftersom jag ej har möjlighet att utföra det som servervakt.

Varför vill du bli servervakt på servern? Jag vill bli servervakt på avena för att jag somsagt gillar att hjälpa till, är duktig på samarbete som är viktigt inom samarbetet med staffs, är duktig på att lyssna, märker av en del regelbrott som utförs på servern och detta hade jag velat hjälpa till att få bort. Jag vill också hjälpa till med att bygga upp en rolig spelmiljö där det sker så få regelbrott som möjligt.

Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt: Korruption

Korruption innebär att jag på något vis tänjer på gränser och regler eller inte sätter dom åtgärderna som borde sättas på grund av att jag tillexempel känner personen som ska få konsekvensen. Alltså att jag favoriserar och sätter åtgärder på vissa men inte andra när dom begått samma regelbrott.

Abuse

Abuse innebär att jag tillexempel sätter åtgärder utan att en person har begått ett regelbrott eller gjort fel. Även att jag tillexempel avbryter ett pågående scenario genom att tillexempel dela ut sv bans om det skulle krävas, man ska vänta och sedan ta det efter scenariot.

Korruption och Abuse är otroligt viktigt att man inte gör, detta leder till otroligt orättvis spelmiljö och kan få folk att känna att dom vill sluta på servern pågrund av att dom blivit orättvist behandlade.

Scizzy

Helper
Helper
Support & Ticketservice
Medlemskap Ansvarig
Kriminell Ansvarig
Servervakt Ansvarig
Jobb Ansvarig
Meddelanden
1,830
Trofépoäng
38