Nekad Tjoto | Chef-jobb ansökan (Scizzy)

Välkommen till Avena!

Alla ansökningar hanteras via forumet. Om du behöver hjälp, vänligen öppna en ticket.

Registrera
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Tjoto

Ny Medlem
Meddelanden
14
Trofépoäng
3
Användarnamn: Tjoto

Vad är ditt discord namn? tjoto2

Vilken arbetsplats ansöker du till? Sc styling chef

Varför vill du bli Chef/VD? Jag vill bli chef på SC Styling för att jag tidigare har jobbat på Ragnhilds och gjorde det i ungefär 3 månader innan dom jobbansvariga valde att dra chefen och bitr chefen pågrund av att de var många som inte kunde bete sig på jobbet. Jag vill nu fortsätta min tid som chef på en annan firma och i detta fall är detta Sc styling, jag jobbade där ett tag innan jag började på Ragnhilds och det var väldigt kul och man skaffade mycket vänner, de händer även otroligt mycket på SC styling, jag söker efter mycket aktivitet på en arbetsplats. Sen vet jag otroligt mycket om bilar och hur det fungerar, jag har bra kundbemötande och gör skillnad otroligt snabbt som chef. Jag känner också att jag har en stor del att förbättra inom Sc styling som jag kommer förklara mer om i frågorna nedan. Sc styling är därför en plats där jag gärna hade varit chef och fått styra upp dom bristerna som kan förbättras.

Vad rollspelar du som för tillfället? Jag har en karaktär som är bitr rikspolischef, sen har jag en kriminell karaktär som tidigare varit bitr chef och chef på Ragnhilds, det är den kriminella karaktären som ska jobba på Sc.

Har du några tidigare erfarenheter som Chef för yrket på andra servrar? Jag har varit chef på Sc styling på en tidigare server jag körde på för ett par månader sen, sedan slutade jag på den servern för det var för lite aktivitet och när det väl var aktivt var det mycket kall, jag skötte chefsrollen snyggt och var chef under ungefär 3 månader tills jag till slut valde att byta till avena. Jag fick mycket beröm från dom jobbansvariga på servern och enligt dom själva fixade jag arbetet perfekt för mig och mina anställda, det var aldrig klagomål eller liknande.

Sen var jag även chef på en liknande firma på en server innan den förra servern och där var det liknande och var chef i ungefär 1,5 månad innan jag återigen bytte självmant.

Hur kommer du att utveckla arbetet? Jag kommer att utveckla arbetet som chef genom att se till att både anställda och kunder känner att det är en trygg plats att utföra sitt arbete och få sina bilar fixade, jag kommer göra mycket för att få nya kunder som att försöka fixa samarbeten med andra företag som kan gynna oss båda, jag tror det hade varit ett bra förslag att tillexempel samarbeta med Ragnhilds, typ om en person köper en bil på Ragnhilds för över 200 000 kr får dom fulltrimning för halva priset påv Sc styling, sen liknande grejer som även ska gynna oss på Sc styling. Jag vill även hålla veckomöten för att se till så att alla får berätta om hur deras vecka har varit inom yrket, om dom har något som behöver förbättras eller några tips för arbetet. Jag vill göra det tydligt för mina anställda vad som förväntas av dom, som att dom alltid ska ha bra kundbemötande, komma i tid till arbetet och sköta sig snyggt, otroligt viktigt att inte ta mer betalt än man ska. För att dom ska veta allt detta kommer jag vilja hålla lite utbildningar i kundbemötande och se till så dom verkligen vet vad dom ska göra. Jag vill att folk på servern/ i staden ska veta om att vi på Sc styling siktar på perfekt kundbemötande och att alla kunder ska vara nöjda efter ett besök. Jag kommer försöka dela ut olika roller till dom anställda för att det inte ska bli någon förvirring inom arbetet. Dom rollerna jag tänker mig är typ att vissa sköter att svara i telefon, vissa andra håller i marknadsföring och göra reklam för företaget sen såklart dom som är på plats på firman och tar hand om kunderna. För att det inte ska skapas någon avundsjuka eller att det blir orättvist så tänker jag att man byts av och blir tilldelad nya roller vid varje veckomöte. För mig är det viktigt att mina anställda kan bete sig och faktiskt får lite tester för att se så dom faktiskt kan bete sig, under tiden jag var anställd på Sc styling var det ofta mycket lallande och skottlossningar hit och dit, cheferna sket i allting och höjde upp folk till höger och vänster. Ofta dom som inte alls kunde bete sig utan dom var vänner med cheferna och fick upphöjning för att cheferna inte brydde sig om firman och enbart ville ha pengar. Det var liksom ingen som höll ordning utan det var fullständigt kaos. Jag kan märka av liknande problem när man kommer in som kund och ska fixa iordning bilen, det är ofta anställda som inte har koll, dom har inte tid för att dom ska prata med kompisar eller ibland kan det till och med sluta med att man blir skjuten av anställda för man vill ha en fulltrimning men dom inte har tid. Så ska det absolut inte vara, alla kunder ska känna att dom är nöjda efter ett besök och för mig går kundbemötande och struktur i första hand. Jag kommer även att sträva efter lite förändringar som nya alternativ att fixa med bilen och ändra om vissa grejer i lokalen.

Skulle du fortsätta och spela på serven ifall du inte blir chef? Ja

Spelar du för tillfället på någon annan server än Avena? Jag spelar självklart inte på någon annan server än Avena. Skulle inte kunna köra på 2 servrar samtidigt för jag värdesätter avena såpass högt för det är den roligaste servern jag har kört på under min tid på Fivem.

Varför bör vi tillsätta just dig som Chef/VD? Ni borde sätta mig som Vd för att jag får saker att hända och inte bara säger att saker ska hända. Utan vill jag något och säger att jag ska fixa något så ska jag göra det, jag står för det jag säger och allt går att lösa sålänge man vill. Jag har också tydliga mål som jag skrev om i tidigare frågan och dessa mål kommer jag uppnå, kanske inte allt på en gång men det viktigaste är att göra skillnad, framförallt om man har planer att göra och mål att uppnå. Somsagt kan man inte göra allt på en gång utan man får sätta upp delmål för att få en så stark uppbyggnad och så bra personal som möjligt. Jag är också väldigt tydlig i vad jag vill göra inom yrket, de finns många förbättringar att göra men det finns också saker som redan är bra, jag vill förbättra det som är möjligt och behålla det som redan är otroligt bra. Jag vill även bygga upp ett bra team inom alla i personalen där alla ska känna att dom är en del i gruppen oavsett om dom är provanställda eller erfarna, alla ska ha sin plats och känna att dom är delaktiga för att göra yrket så bra som bara möjligt. Jag tar stort ansvar för att alla ska känna att det är en rolig arbetsplats med bra och rolig personal och att alla på jobbet har en egen gemenskap inom gruppen. Jag ser även möjligheter för att öka försäljningen och att gå plus på företaget, jag har även en långsiktigt planering för att få allt att bra och stabilt. Jag ser tydlig förbättringsmöjligheter som jag gärna uppnår med resten av personalen, jag gillar att jobba i grupp och låta alla vara delaktiga även att jag är medveten om att jag är den som ska besluta om det är bra i slutändan. Jag vet också om att det handlar om en tydlig balans mellan effektivisering och kvalitet, det är viktigt att jobba så snabbt som möjligt men hastigheten ska inte påverka resultatet negativt. Man ska nå samma resultat på kortare tid som man hade gjort på längre tid. Till sist har jag också kunskap och erfarenhet om att leda firmor som Sc styling och att förbättra arbetsplatser.

Hur många bans har du? Jag har noll bans under min tid på avena, jag har varit medlem i ungefär 4 månader.

Scizzy

Helper
Helper
Support & Ticketservice
Medlemskap Ansvarig
Kriminell Ansvarig
Servervakt Ansvarig
Jobb Ansvarig
Meddelanden
1,830
Trofépoäng
38