Godkänd Tjoto | Medlemskap ansökning

Välkommen till Avena!

Alla ansökningar hanteras via forumet. Om du behöver hjälp, vänligen öppna en ticket.

Registrera

Tjoto

Ny Medlem
Meddelanden
14
Trofépoäng
3
Användarnamn: Tjoto

Vad är ditt namn i verkligheten? Olof Karlsson

Vad är ditt discord namn? Tacket

Vad är ditt födelsedatum? 13 Mars 2003

Berätta om din karaktär. Min karaktär heter Johan Karlsson. Han är 21 år gammal och nyligen flyttat hemifrån för en omstart i staden Avena. Han har haft en jobbig uppväxt med mycket mobbning och en familj där inte kunnat prata om känslor på smidiga sätt. Just nu känner han att det är tufft att komma igång i en ny stad men kände att han var tvungen att lämna sin förra stad för att börja må psykiskt bättre. Han har ett stort intresse för bilar och hade gärna sett en framtid inom bilbranschen. Däremot finns det något som lockar ännu mer. Han vill hjälpa folk. Hans största mål i livet är att flytta till hus, skapa familj och det absoluta drömyrket är polis. Sedan ha ett par fina bilar att hålla på med på fritiden och kunna hjälpa familj och vänner vid problem med fordon.

Nämn minst 3 fördelar med din karaktär Han är driven, han vill verkligen få saker att hända och det ska gärna gå fort men samtidigt bli rejält gjort. Han är skötsan och lugn men har även den roliga busiga sidan som gärna kommer fram i rätt sällskap. Sist men inte minst är att han är så medveten om att rätt ska vara rätt och om något illa eller något han inte tycker känns rätt skulle inträffa skulle han gå in i problemet utan att ens tänka.

Nämn minst 3 nackdelar med din karaktär Just nu mår han inte så psykist bra, han har det lite problematiskt med ekonomin och är ibland lite för godtrogen mot människor och tror inte att folk kan såra. Han är ofta den som blir sårad av andra utan att han förtjänar det.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra till en positiv stämning, skapa många vänkretsar, bidra till samhället och verkligen kunna gå in i en roll för att göra det så roligt som möjligt för både mig och medspelare.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Ja, jag har tidigare kört på Unive och körde där i ungefär ett halvår, tyckte att det kunde vara lite för lalligt och mycket oseriöst som gjorde att jag tröttnade på fivem och slutade köra. Nu är jag däremot taggad på att komma igång igen och testa en ny server.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Om min karaktär av någon anledning blir misstänkt för något brott som gör att jag får flera poliser efter mig och jag tillslut stannar. Då drar jag inte upp ett vapen och börjar skjuta, utan jag pratar med polisen, blir inkallad på förhör, rättegång och kanske tillochmed får ett straff. Min karaktär vinner inte på det, men poliserna och resten av de inblandade får ett så himla mycker roligare fall och det stärker rp-kvaliten mycket mer än om det första jag gör är att dra vapen och börjar skjuta ner poliserna. Alltså att ibland behöva ta förluster för sin egen del för att andra ska få bättre RP-känsla.

Vad är suntförnuft för dig? För mig är suntförnuft samma sak som logiskt tänkade. Skulle man hamna i ett fall där man tillexempel ramlar från en hög höjd ska man inte bara ta sig vidare som om inget hade hänt, utan man blir lite chockad, känner av hur det gick, bedömmer rimliga skador motsvarande höjden du föll ifrån. Skulle man snubbla till och halka lite så är det inte rimligt att bryta nacken. Däremot från ett fall på nån meter är det rimligare. Så alltså sätta sig in i vad man hade gjort i situationen i verkligheten och bedömma utifrån det. Det är suntförnuft för mig.

Kan du ge exempel på några av serverns regler? Sunt förnuft (fatta rimliga beslut så som man hade gjort i verkligheten om man var i samma situation som sin karaktär). Powergaming (du är med om något stort eller litet som man inte ens reagerar på, som att strunta i skadorna om man skulle bli skjuten och istället för att visa att man är skadad så traskar man bara vidare). Copbaiting ( du ser en polis vid ett rödljus, istället för att stanna vid rödljuset och sakta ner så trycker du plattan i mattan bara för att få deras uppmärksamhet).

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag har lätt att gå in i en roll och ibland nästan lite för lätt att man nästan själv känner av hur karaktären känner sig vilket jag tror är positvit i en roleplay server.

Quizy1337

Mod
Forumpersonal
Mod
Support & Ticketservice
Kriminell Ansvarig
Servervakt Ansvarig
Jobb Ansvarig
Meddelanden
66
Trofépoäng
8
Läser

Quizy1337

Mod
Forumpersonal
Mod
Support & Ticketservice
Kriminell Ansvarig
Servervakt Ansvarig
Jobb Ansvarig
Meddelanden
66
Trofépoäng
8
Vidare - Godkänd skriftlig ansökan, du har 48h på dig att ta muntlig, lycka till!

Top Bottom