Nekad terminate4702 | Medlemskap ansökning

Välkommen till Avena!

Alla ansökningar hanteras via forumet. Om du behöver hjälp, vänligen öppna en ticket.

Registrera
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

terminate4702

Ny Medlem
Meddelanden
4
Trofépoäng
1
Användarnamn: terminate4702

Vad är ditt namn i verkligheten? Leo Håkansson

Vad är ditt discord namn? leo_

Vad är ditt födelsedatum? 13 September 2008

Berätta om din karaktär. Namn & Efternamn: Erik Andersson
Uppväxt/Bakgrund: Erik är uppvuxen i en liten by i Blekinge. Han växte upp i ett arbetarklasshem där hans far drev en liten bilskrot. Från tidig ålder fick Erik hjälpa till på skroten och lärde sig snabbt hur bilar fungerade, hur man plockar isär delar och fixar gamla fordon. Han har inte haft det lätt ekonomiskt, men det har lärt honom att uppskatta hårt arbete och enkelhet.

Intressen: Erik älskar gamla bilar, bilrenovering och att meka. Han har också ett starkt intresse för motorcyklar och samlar på gamla bilskyltar. På fritiden gillar han att lyssna på gammal svensk rock och köra långa turer med sin gamla Volvo.

Känslor som karaktären har: Erik är lojal, ganska tystlåten men snäll. Han är försiktig med nya människor men bryr sig mycket om dem han släpper in. Han känner ett behov av att bevisa sig själv och lämna sin lilla by bakom sig för att bygga något eget.

Framtidsplaner: Erik drömmer om att öppna en egen bilverkstad eller skrot på den nya orten han flyttat till. Han vill skapa ett namn för sig själv, tjäna ärliga pengar och kanske en dag kunna hjälpa sin familj ekonomiskt.

Nämn minst 3 fördelar med din karaktär Praktiskt lagd: Har stor kunskap inom bilmekanik och fordon. Lojal: Står upp för sina vänner och håller alltid vad han lovar. Problemlösare: Är lösningsfokuserad och ger inte upp lätt.

Nämn minst 3 nackdelar med din karaktär Låg utbildning: Har inte gått högre utbildning, vilket kan begränsa hans möjligheter. Tystlåten: Har svårt att uttrycka känslor och bygga relationer snabbt. Impulsiv: Tar ibland snabba beslut utan att tänka efter, speciellt när det gäller affärer eller bråk.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra med genuint, vardagligt RP som kretsar kring bilmek, småföretagande och arbetarkultur. Jag gillar att skapa långsiktiga relationer i RP och bygger gärna upp ett nätverk kring verkstadsarbete, affärer och kontakter. Jag är inte ute efter drama-RP utan är mer intresserad av att bygga på djupet.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Jag har spelat på flera andra svenska RP-servrar tidigare, bland annat på Unive, där jag haft roller som mekaniker, taxichaufför och ibland mindre kriminella karaktärer. Jag har också rollspelat i textbaserade forum tidigare. Jag förstår vikten av rollspelets regler, metoder och gränser.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Det innebär att man ska kunna acceptera att ens karaktär inte alltid "vinner" eller får rätt i alla situationer. Man spelar för helheten, inte bara för sig själv. Det gör RP mer realistiskt och roligt för alla. I praktiken betyder det att man kan tillåta sin karaktär att bli arresterad, förlora ett bråk, eller göra misstag som andra kan reagera på.

Vad är suntförnuft för dig? Sunt förnuft handlar för mig om att göra det som är rimligt i en viss situation, även om det inte står skrivet som en regel. Det betyder att tänka efter innan man agerar, att inte utnyttja spelets gränser och att alltid försöka göra RP:n trovärdig och respektfull mot andra.

Exempel: Om det är fem poliser runt dig med dragna vapen, då försöker du inte springa därifrån eller dra vapen själv – även om spelet tekniskt tillåter det. Man spelar logiskt och realistiskt.

Kan du ge exempel på några av serverns regler? Inga powergaming eller metagaming. Du får inte combatlogga (lämna spelet för att undvika RP). Du måste ha ett rimligt syfte med kriminella handlingar. Du får inte använda extern kommunikation (som Discord) för att samordna RP som din karaktär inte borde känna till. Visa respekt och skapa ett inkluderande RP för alla.

Heter du samma på discord som på steam? Nej

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag är en aktiv och engagerad spelare som gillar att bygga långsiktigt RP. Jag är 100% OOC-mogen och fokuserar på att skapa god stämning på servern. Jag är ofta tillgänglig kvällar och helger och vill gärna bidra till ett seriöst RP-community.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Top Bottom