Nekad Staahl | Medlemskap ansökning

Välkommen till Avena!

Alla ansökningar tas här på forumet. Behöver du hjälp så öppnar du en ticket.

Registrera

Staahl

Ny Medlem
Meddelanden
2
Trofépoäng
1
Användarnamn: Staahl

Vad är ditt namn i verkligheten? Jonathan Ståhl

Vad är ditt discord namn? stahl6141

Vad är ditt födelsedatum? 26 December 2004

Berätta om din karaktär. Roland Malouk Jag växte upp med en ensamstående mamma som jobbade dubbla skift på sjukhuset. Hon lärde mig att stå för mina val, att arbeta hårt och hålla mig undan trubbel. Det gjorde jag – oftast. Jag pluggade, jobbade lite som bilmek och körde taxi för att få ihop hyran,
är inte en hjälte och inte en bov – han är en laglig, levande och trovärdig karaktär med rötter i vardagen och fötterna stadigt i Avenas mark. Han är här för att skapa äkta RP, bidra till samhället och samtidigt leva livet med ett leende. När du behöver någon att fixa bilen, styra ett event eller smyga in på ett tak mitt i natten – då ringer du Roland.

Nämn minst 3 fördelar med din karaktär Lojal och pålitlig, Roland står alltid bakom sina vänner och kollegor, oavsett om det handlar om vardagliga saker eller stressiga situationer. Om han ger sitt ord, så håller han det. Han är en person man kan räkna med – både IC och OOC – och han gillar att bygga långsiktiga relationer i RP. Social och kommunikativ, Roland är duktig på att prata med folk, läsa av situationer och skapa ett naturligt flyt i rollspel. Han har lätt för att få andra att känna sig trygga och välkomna, vilket gör honom perfekt i roller som kräver samspel, service eller förhandlingar. Laglig men underhållande, Trots att han inte är kriminell, är han absolut inte tråkig. Han hittar ofta kreativa sätt att skapa roliga och minnesvärda RP-stunder utan att bryta mot lagen eller serverns regler. Han representerar en karaktärstyp som bidrar till variation i spelet – en laglydig med charm, busighet och mycket personlighet.

Nämn minst 3 nackdelar med din karaktär Konflikträdd i fel lägen Roland vill alltid lösa saker med dialog – vilket oftast är en styrka, men ibland gör det honom passiv i situationer där snabb och tydlig handling hade behövts. Han kan tveka för länge när någon sätter hårt mot hårt, vilket kan skapa problem i pressade lägen. För lojal mot fel personer, Han har en tendens att stå upp för sina vänner även när de gör dumma saker. Det gör att han ibland hamnar i gråzoner mellan lag och vänskap. Hans "hyss" med polarna är alltid tänkta som oskyldiga, men han blundar ibland för var gränsen går – särskilt när vänskapen står på spel. Överskattar sin förmåga att kontrollera situationer, Roland tror ofta att han kan "prata sig ur" allt. Den här självsäkerheten gör att han ibland ger sig in i situationer han inte har full kontroll över – vilket kan sätta både honom och andra i riskzonen. Han underskattar hur snabbt saker kan eskalera i Avena, särskilt när han leker med gränserna. Social och kommunikativ,

Vad kan du bidra med till serverns RP? Vad kan jag bidra med till serverns RP?
Jag bidrar med trovärdigt och långsiktigt civilt RP som skapar balans mellan allvar och underhållning. Genom min karaktär Roland Malouk erbjuder jag stabil och laglig rollspelspersonlighet, som ändå kan skapa dynamiska situationer och naturligt drama. Jag främjar Social RP, följer reglerna och fokuserar alltid på att stärka helheten och upplevelsen för andra spelare.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Jag är ny inom rollspel men har lärt mig mycket genom att titta på Twitch och andra RP-sändningar. Jag ser fram emot att börja spela själv och bidra med bra Social RP.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Exempel
Om du är i en konflikt med polisen i RP och de har övertaget, kan du låta din karaktär bli gripen istället för att försöka fly hela tiden. Det gör scenariot mer trovärdigt och roligt för alla.

Vad är suntförnuft för dig? Sunt förnuft enligt Roland Malouk
För mig handlar sunt förnuft om att göra det som känns rätt och rimligt i stunden. Det betyder att inte ta onödiga risker, att tänka på konsekvenserna – både för mig själv och för de runt omkring mig. I spelet, precis som i verkligheten, handlar det om att respektera andra, följa reglerna och se till att alla kan ha kul utan onödigt bråk. Sunt förnuft är grunden för att bygga förtroende och hålla saker och ting schyssta.

Kan du ge exempel på några av serverns regler? Allt spel ska kännas verkligt och bygga på naturliga samtal och situationer, Inga slumpmässiga dödsskjutningar (RDM) Du får inte döda andra utan en tydlig rollspelsorsak. Respektera både spelare och admins Var schysst och undvik mobbning, hat eller dåligt beteende.

Heter du samma på discord som på steam? Nej

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag är engagerad och vill bidra till en rolig och trovärdig spelupplevelse. Även om jag är ny inom RP har jag lärt mig mycket genom att följa andra och ser fram emot att utvecklas tillsammans med communityt. Roland är en karaktär som passar bra i Avena med sin blandning av laglydighet och lite bus.

Axelino

Aktiv Medlem
Medlemskap Ansvarig
Meddelanden
146
Trofépoäng
18
Nekad, AI kontroll visar att din ansökan är gjord med hjälp utan ai.

Top Bottom