Inaktuell realcol | Chef-jobb ansökan

Välkommen till Avena!

Alla ansökningar tas här på forumet. Behöver du hjälp så öppnar du en ticket.

Registrera
R

realcol

Gäst
Användarnamn: realcol

Vilken arbetsplats ansöker du till? Rikspolischef

Varför vill du bli Chef/VD? Jag skulle vilja bli rikspolischef då jag är väldigt engagerad inom polisen, min syster jobbar med kriminella och hon har lärt mig väldigt mycket om hur man hanterar det. (Hon är kriminalvårdare). Men jag kommer som sagt bygga en stark relation med hela poliskåren och så att alla kan presentera sig till varandra så alla lär känna varandra bättre och kan samarbeta ännu bättre. Jobbar även på massa dokument, samt handböcker och sånt som kommer vara väldigt viktiga inom kårens framtid och nutid. Men jag skulle verkligen uppskattat om jag fick rikspolischef eftersom jag kan lägga ner väldigt mycket tid på att styra upp kåren och se till så alla sköter sig, och kommer även att fixa en kanal som heter ''faq'' som står för ''frequently asked questions'' och där kommer det finnas svar på frågor som ställs ofta. Jag kommer införa så att det kommer vara svårare att bli upphöjd så inte alla som sitter på inspektör+, jag kommer göra så att många kommer behöva gå utbildningar, göra prov och inte bara skriva avrapporteringar och förvänta sig att bli upphöjd, jag har en plan om hur jag kommer fixa ett upphöjningsystem.

Vad rollspelar du som för tillfället? Avenabladet

Har du några tidigare erfarenheter som Chef för yrket på andra servrar? Jag har varit rikspolischef på Valon ett par gånger och då skötte jag det smidigt, annars har jag mängder av erfarenhet inom polis rp. Men jag har även pluggat lite samt blivit lärd av min syrra lite. Så jag har rätt så mycket kunskap och kompetens inom polisyrket!

Hur kommer du att utveckla arbetet? Jag kommer att förbättra poliskåren genom att bygga starkare relationer mellan poliserna så de kan samarbeta bättre. Jag kommer att utveckla utbildningarna så de blir roligare och bättre, med höga förväntningar på dem som leder utbildningarna. De kommer att innehålla olika teorier och praktiska delar. Jag kommer att ha möten med ledningen för att diskutera deras framtida positioner. Jag kommer också göra det enklare att hitta information i polisens discord, så poliserna snabbt kan få svar på det de söker. Jag kommer be varje person som tar något från polis-förrådet att skriva ner när och vad de tar ut, för att ha bättre koll. Jag kommer också införa ett system där två inspektörer per vecka får agera som befäl, så fler kan lära sig den rollen. Dessutom kommer alla inspektörer kunna gå en HR-utbildning där de får hantera polisernas välmående och göra muntliga intervjuer. På tal om muntliga intervjuer kommer jag att ha fasta tider då folk kan komma förbi och genomföra intervjuer, detta för att folk ska vara säkra på när de kan komma och inte behöver vänta i timmar. Till exempel kommer vi ta emot intervjuer på fredagar och måndagar mellan klockan 17 och 20. Vidare kommer jag och ledningen ha veckomöten för att diskutera vad som behöver prioriteras under veckan. Varje fredag kommer vi också ha möte med hela poliskåren, där vi pratar om vad som behöver förbättras, vad som fungerar bra och vilka utbildningar som är planerade för veckan. En sak jag kommer att vara mycket tydlig med är att olämpligt språkbruk inte accepteras. Jag kommer även att ta åtgärder mot poliser som inte uppför sig.

Jag anser att en bra poliskår kräver aktiva enheter med kompetenta chefer som kan leda dem väl. Jag vill se till att alla enheter har sådana chefer som vet hur de ska styra sina enheter. Dessutom tycker jag att ledningen inte bör sitta som enhetschefer eller biträdande enhetschefer, utan låta enheterna sköta sig själva utan för mycket inblandning från ledningen. Ledningen bör vara aktiv och fokusera på att leda, inte styra enheterna. Jag vill inte heller ha staff i ledningen, utan de som sitter i ledningen ska ägna sig fullt ut åt det.

Jag anser att jag vill också se till att ledningen syns mycket ingame. Jag vill inte ha en ledning som bara sitter på discord och inte gör något. Jag tycker att det är viktigt att ledningen syns och visar hur poliser ska bete sig för de som är under dem. Visa vägen genom att vara ett föredöme. Jag kommer inte tillåta något slarv av något slag. När man jobbar med kriminalitet som jag gör nu så ser man ganska mycket av hur poliser behandlar brottslingar. Jag tycker att det är för många poliser just nu som bara spelar för sin egen vinning, detta är något jag ska ändra på. Bara för att någon är kriminell betyder det inte att man ska provocera dem för att sedan vinna situationen. Till exempel, om en lokal polis i Sandy möter en mc-klubb från Sandy så bör man inte ge sig på dem. Man bör prata med dem och se till att skapa bra relationer med dem. Polisen ska inte vara något man ska vara rädd för, utan istället en person man ska se som en kompis. Samma regler bör gälla för alla poliser och det är viktigt att ingen är korrupt.

Man bör inte köra så fort mitt i staden bara för att man har fått ett larm om skottlossning, även om det är viktigt. Jag ska också skapa en nära relation med andra företag i staden. Jag vill samarbeta nära med SJV för att se till att alla våra myndigheter arbetar tillsammans. Jag vill bygga upp nya relationer istället för att avsluta befintliga. För att tydliggöra vill jag skapa en tydlig ordning i kåren. Vi kommer också att planera dagar där polisen visar upp sig för oss, genom att ha eventdagar och liknande. Vi kommer också att klä oss som poliser gör i verkligheten, med högtidskläder som blå skjorta på högtider och liknande. Vi kommer också se till att det finns klara regler för vad studenter får och inte får göra med mera. Vi vill också se till att våra enhetschefer genomför övningar i sina egna områden och så vidare. I grunden handlar alla mina mål om att ha en stark, engagerad och kunnig ledning. Jag ska samarbeta nära mina enhetschefer för att nå så långt som möjligt inom polismyndigheten. Jag vill även nämna att alla beslut som tas av ledningen kommer att vara demokratiska. Vi ska fördela arbetsuppgifter på ett demokratiskt sätt för att göra kåren bättre.

Vi kommer att införa krav på rapporter efter särskilda händelser. Vi kommer att skapa flera bra kommunikationskanaler där viktig information kommer att finnas. Om jag blir rikspolischef kommer jag tydligt ställa krav på struktur, ordning och reda.

Tillägger även att jag håller på göra massa nya handböcker samt dokument som kan vara viktig information till alla nyanställda samt alla anställda!

Skulle du fortsätta och spela på serven ifall du inte blir chef? Ja

Spelar du för tillfället på någon annan server än Avena? Nej.

Varför bör vi tillsätta just dig som Chef/VD? Jo, ni bör tillsätta mig som rikspolischef då jag verkligen är driven till det polisiära arbetet, jag har bra ledarskapsförmågor som var ett krav och jag kan se till så att poliskåren hålls positiv samt att den är en förebild för andra och inte som ett hot, jag kommer var hård med konsekvenser för att hålla en stabil kår och få bort korrupta snutar som är endast ute efter vinna scenarion, skjuta eller lalla. Mer information om hur jag kommer utveckla jobbet och göra det bättre finner ni i texten lite längre upp. Jag vill även kårens bästa och kommer hålla möten ofta om hur framtiden ser ut samt vad som behöver förbättras. Jag är ingen person som tar beslut själv utan även pratar med dem andra i ledningen och skickar ut röstningar, vill hålla poliskåren till en ''demokrati''. Jag kommer verkligen bevisa att jag kan styra upp kåren och göra den seriös.

Hur många bans har du? 2-3 stycken men dem flesta har varit missförstånd.

Toni

Ny Medlem
Meddelanden
20
Trofépoäng
3
+rep, han har väldigt bra experience som polis och är väldigt kompetent, han är rak och förklarar hur han vill ha det! The man for the job!

Top Bottom