Nekad PlungenKungen | Medlemskap ansökning (Scizzy)

Välkommen till Avena!

Alla ansökningar hanteras via forumet. Om du behöver hjälp, vänligen öppna en ticket.

Registrera

PlungenKungen

Ny Medlem
Meddelanden
5
Trofépoäng
1
Användarnamn: PlungenKungen

Vad är ditt namn i verkligheten? Elton

Vad är ditt discord namn? PlungenKungen

Vad är ditt födelsedatum? 25 Juli 2007

Berätta om din karaktär. Peter Lindvall är en 34-årig man uppvuxen i utkanten av Sundsvall, men har nyligen flyttat till staden för att börja om sitt liv. Han är en tystlåten men skarp person, med ett öga för detaljer och en förmåga att läsa av människor snabbt. Under uppväxten arbetade han tillsammans med sin far i en liten verkstad, vilket har gjort honom väldigt händig och tekniskt lagd.

Efter några tuffa år där han råkade in i fel sällskap försöker Peter nu hålla sig på rätt sida av lagen — men gamla kontakter och en hunger efter snabba pengar lockar honom fortfarande ibland. Han är kluven mellan att bygga upp något ärligt – kanske en egen verkstad – och att falla tillbaka till sitt gamla liv med skumma affärer och riskabla jobb.

Peter är lojal mot de få han litar på, men har svårt att släppa in folk nära. Han dras till mörka miljöer och farliga situationer, men innerst inne vill han bara känna att han hör hemma någonstans.

Nämn minst 3 fördelar med din karaktär Teknisk:peter har vuxit upp i en verkstad och kan skruva i allt från mopeder till bilar. Han är skicklig med motorer, elektronik och små mekaniska detaljer. Lojal: Trots ett tufft förflutet sviker han aldrig dem han litar på. Peter står upp för sina vänner och är en person man kan räkna med. Lugn: Peter tappar inte fattningen i stressade situationer. Han håller sig kall även när läget blir farligt eller när något går snett. Det gör honom till en värdefull person i riskfyllda eller högriskjobb.

Nämn minst 3 nackdelar med din karaktär Svårt att lita på nya människor:peter har blivit sviken många gånger, vilket gjort honom reserverad och misstänksam. Det tar tid för honom att öppna sig och samarbeta fullt ut med nya kontakter. Dras till dåliga val: Trots att han försöker hålla sig på rätt sida av lagen, lockas han fortfarande av snabba pengar och adrenalin. Det gör att han ibland tar risker han egentligen vet att han borde undvika. Visar oftast inte sina känslor: Peter bär på mycket inombords men visar sällan vad han känner. Han trycker ner sin ilska, sorg och skuld.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra med djupgående och trovärdigt rollspel, där min karaktär Peter Lindvall utvecklas organiskt genom sina val, relationer och den miljö han hamnar i. Jag fokuserar på att skapa meningsfulla interaktioner med andra spelare, oavsett om det handlar om lugna samtal, dramatiska konflikter eller samarbete kring affärer och händelser.

Jag gillar att bygga långsiktiga berättelser, där varje beslut har konsekvenser. Min karaktär kan passa in i många typer av sammanhang, från lagligt arbete till mer skumma affärer, vilket gör att jag kan anpassa mig efter serverns behov och dynamik.

Jag är också respektfull mot andra spelare och följer serverns regler. Jag förstår att bra RP kräver samarbete och att alla har olika erfarenhetsnivå, därför bidrar jag gärna till en välkomnande, engagerande och levande servermiljö.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? a, jag har tidigare erfarenhet av rollspel, främst från andra FiveM-servrar. Jag har spelat både civila roller och kriminella karaktärer, och har lärt mig hur man anpassar sitt spel efter situationer, bygger relationer och håller sig inom serverns regler. Jag gillar att fokusera på karaktärsutveckling, dialoger och att skapa intressant RP för både mig själv och andra.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att spela för motpartens vinst innebär att man i ett rollspel eller scenario ibland väljer att agera på ett sätt som gynnar den andra karaktären eller spelaren, istället för att alltid försöka vinna själv. Det kan handla om att låta sin karaktär förlora en konflikt, misslyckas i en plan eller hamna i underläge – för att skapa spänning, drama och mer intressant spel.

Genom att spela för motpartens vinst bidrar man till en bättre helhetsupplevelse. Det visar att man värdesätter berättelsen och samspelet med andra mer än att alltid stå som segrare. Det är ett tecken på respekt, samarbete och ett mer moget rollspel. Det leder ofta till djupare karaktärsutveckling och mer engagerande RP för alla inblandade.

Vad är suntförnuft för dig? Sunt förnuft för mig är att använda sin erfarenhet, känsla och logik för att fatta kloka beslut i vardagen. Det handlar om att tänka efter innan man agerar, att visa respekt för andra människor och att förstå vad som är rimligt och ansvarstagande i olika situationer – även om man inte har fått tydliga instruktioner.

För mig innebär sunt förnuft också att kunna se saker ur andras perspektiv, att inte överreagera och att använda både hjärta och hjärna. Det är som en inre kompass som hjälper en att fatta beslut som känns både rättvisa och praktiska.

Kan du ge exempel på några av serverns regler? Tex METAGAMING är att du använder information som du inte har fått via spelet i spelet. FEARRP är att man ska vara rädd som att det är dit liv så att det blir ett bättre RP. COMBAT LOGGING är att du loggar ut i scenarion för att till exempel undvika dem

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Nej.

Scizzy

Helper
Helper
Support & Ticketservice
Medlemskap Ansvarig
Kriminell Ansvarig
Servervakt Ansvarig
Jobb Ansvarig
Meddelanden
1,837
Trofépoäng
38