Nekad m13 | Medlemskap ansökning

Välkommen till Avena!

Alla ansökningar tas här på forumet. Behöver du hjälp så öppnar du en ticket.

Registrera

m13

Ny Medlem
Meddelanden
1
Trofépoäng
1
Användarnamn: m13

Vad är ditt namn i verkligheten? Edvin

Vad är ditt discord namn? M13_g

Vad är ditt födelsedatum? 23 Mars 2009

Berätta om din karaktär. Toivo Virtanen föddes en kall januaridag 1999 i den lilla industristaden Kotka, i sydöstra Finland. Han växte upp i ett arbetarklasshem där vardagen präglades av hårt slit, få ord och mycket kaffe. Hans far var svetsare på varvet och modern jobbade i hemtjänsten. Redan som ung lärde sig Toivo att man inte fick något gratis i livet – arbete, lojalitet och envishet var det som gällde.

Men det var inte lätt. När han var 14 drabbades familjen av en tragedi när hans far förolyckades i en arbetsplatsolycka. Toivo tvingades snabbt bli vuxen och började jobba svart på byggen för att hjälpa till med hyran. Skolan blev lidande, och snart föll han in i ett umgänge där snabba pengar lockade mer än ärligt slit.

Vid 18 års ålder hade han redan ett mindre register hos polisen – mest småbrott, som stölder och slagsmål. Men när en nära vän dömdes till fängelse efter ett misslyckat inbrott, fick Toivo en tankeställare. Han packade sina saker och tog färjan över till Sverige för att försöka börja om.

Han kom först till Göteborg där han försökte leva ett ärligt liv, men hamnade snabbt i samma gamla spår. Då bestämde han sig för att lämna allt och börja på riktigt någon annanstans. Nu har han anlänt till staden i hopp om en ny chans. Ett liv där han inte längre behöver se över axeln, men där han inte är rädd för att använda sin bakgrund om situationen kräver det.

Toivo är tystlåten men observant. Han säger inte mycket, men han ser och hör allt. Han har en stark moralisk kompass – även om den ibland pekar i en annan riktning än lagboken. Han har lätt för att knyta band till andra "enkelhetens folk" – människor som inte pratar för mycket, men som vet vad lojalitet och respekt betyder.

Kanske öppnar han en liten bilverkstad. Kanske hamnar han återigen med fel personer. Eller kanske är detta platsen där han faktiskt hittar den där ärliga vägen han drömt om.

Hur som helst – Toivo har anlänt. Och han är här för att stanna.

Nämn minst 3 fördelar med din karaktär toivo är snäll, glädje spridare och en känslosam gubbe

Nämn minst 3 nackdelar med din karaktär Kort temprament, lätt arg och Dålig på att läsa

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag vill bidra med engagerad och kreativ RP. Jag älskar långsiktiga storylines och att skapa situationer som är spännande både för mig och andra. Toivo är en karaktär med potential åt både lagens och brottets sida, vilket gör honom flexibel i RP. Jag respekterar alltid regler och andra spelare, och är här för att bidra till en positiv stämning.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? ja jag har spelat på bland annat unive valon velo unity avena gamla swewave skogen rolplay

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att spela för motpartens vinst i ett RP-scenario innebär att du som spelare inte alltid försöker "vinna" eller komma undan med allting själv, utan istället agerar på ett sätt som skapar bra och realistiskt spel för alla inblandade – även om det innebär att din karaktär "förlorar" i scenariot.

Vad är suntförnuft för dig? Sunt förnuft för mig innebär att använda ett moget och logiskt tänkande i varje situation – även om det inte finns en regel som säger exakt vad man ska göra. Det handlar om at

Kan du ge exempel på några av serverns regler? rdm- random deaht match atyt man dödar någon utan anledning. powergaming2- man spelar för makt och pengar

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? nej tack

luzhi

Helper
Helper
Support & Ticketservice
Servervakt Ansvarig
Medlemskap Ansvarig
Meddelanden
148
Trofépoäng
16
läser

luzhi