Godkänd görgen ohlsson | Medlemskap ansökning

Välkommen till Avena!

Alla ansökningar tas här på forumet. Behöver du hjälp så öppnar du en ticket.

Registrera
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

görgen ohlsson

Ny Medlem
Meddelanden
3
Trofépoäng
1
Användarnamn: görgen ohlsson

Vad är ditt namn i verkligheten? lucas

Vad är ditt discord namn? gurken7706

Vad är ditt födelsedatum? 4 Februari 2001

Berätta om din karaktär. Min karaktär heter Görgen Ohlsson och han är typ en halvsur gubbe i 50-årsåldern som alltid går runt i gummistövlar, oavsett väder. Han bor i ett litet ruckel ute på landet där han har fler gamla traktordelar än vänner. Han älskar kaffe så mycket att han säkert har mer koffein än blod i kroppen, och han tror att hemrökt korv är lösningen på typ alla problem i livet.

Görgen snackar med bred dialekt och säger alltid att "det var bättre förr", även om han inte minns vad han åt till frukost. Han har jobbat med allt och inget – lastbilschaufför, fiskrensare, någon gång försökte han vara DJ men det gick sådär.

Han gillar inte teknik, blir arg på sin mikrovågsugn och tror att "wifi" är nån form av växtsjukdom. Men trots att han låter som en gnällig farbror ibland så har han ett gott hjärta och hjälper alltid till när det verkligen gäller (även om han klagar lite först).

Nämn minst 3 fördelar med din karaktär Händig som tusan,Ingen stress och Rolig utan att försöka

Nämn minst 3 nackdelar med din karaktär lite stönig, kan vara jobbig och Inte direkt ett socialt geni

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra med en rejäl dos gubbkaos och skratt. Görgen är inte som alla andra – han har sina egna idéer, sina egna lösningar (som ibland är helt galna men funkar ändå??) och ett sätt att säga saker som får folk att skratta utan att han ens försöker.

Jag vill vara den där karaktären som dyker upp när man minst anar det – typ när nån har punka, bråkar med teknik eller bara behöver nån som säger "det där fixar vi med ståltråd och lite vilja". Han kan bli en rolig sidofigur, men också nån som skapar oväntade situationer och vändningar i RP:t.

Jag gillar att spela på humor, vardagssituationer och att bygga relationer mellan karaktärer – särskilt när de är helt olika. Tänk typ "tokig farbror möter stressad ungdom" och det uppstår kaos direkt.

Plus, jag är schysst OOC och respekterar regler, så det blir roligt men ändå strukturerat RP!

Har du någon erfarenhet inom rollspel? ja jag har spelat på unive men har trötnat på den och kollar nya servers

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Det betyder att man inte alltid ska försöka "vinna" själv i varje situation, utan ibland låta den andra personen få sitt ögonblick eller att deras handlingar får lyckas. Det handlar om att skapa bra och rolig RP för alla – inte bara för sig själv.

Man ska alltså inte alltid försöka vara bäst, starkast eller smartast. Ibland kanske min karaktär (Görgen) misslyckas, blir lurad eller bara gör bort sig – och det är helt okej, för det gör scenariot mer levande och kul för alla inblandade.

Det handlar om att samarbeta även när man spelar emot varandra, så att det blir en bra story i slutändan. Typ som att man "förlorar" på ett roligt sätt som gör RP:t bättre för andra.

Vad är suntförnuft för dig? För mig är sunt förnuft typ att fatta vad som är rimligt och vettigt – både i spelet och utanför. Det handlar om att tänka efter innan man gör nåt, typ: "Skulle nån göra så här på riktigt?" eller "Kommer det här sabba för andra?" Om svaret är "ja", då kanske man inte ska göra det 😅

Det är också att följa reglerna utan att nån behöver säga till hela tiden, visa respekt mot andra spelare, och att inte överdriva bara för att man kan. Sunt förnuft är liksom att använda hjärnan och inte bara köra på för att trolla eller ta över allting.

Och ibland är det bara så enkelt som att vara schysst mot folk och tänka: "Hur hade jag velat bli behandlad i det här läget?

Kan du ge exempel på några av serverns regler? RDM (Random Deathmatch) . VDM (Vehicle Deathmatch) och FearRP

Heter du samma på discord som på steam? Nej

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag gillar att gå in helhjärtat i mina karaktärer och verkligen leva mig in i RP:t. Görgen är ett exempel på det – en lite halvgalen gubbe med mycket personlighet som kan skapa både skratt och oväntade situationer. Jag tycker det är kul att spela roller som sticker ut och som bidrar till att andra får roligare spelstunder också. Jag är bra på att anpassa mig till olika scenarion, följer reglerna och försöker alltid spela på ett sätt som gör att RP:t flyter bra för alla inblandade. Jag vet när det är dags att ta ett steg tillbaka och låta andra få spotlighten, men också när det är dags att kliva fram och skapa något minnesvärt. Och ja, jag är aktiv, engagerad och kommer ofta dyka upp med Görgen, en halvfull termos kaffe och en lösning som ingen bad om – men som kanske funkar ändå.

basov

Ny Medlem
Meddelanden
6
Trofépoäng
1
Vidare - Godkänd skriftlig ansökan, du har 48h på dig att ta muntlig, lycka till!

einar12345678

Mod
Mod
Jobb Ansvarig
Meddelanden
41
Trofépoäng
6
Godkänd efter muntlig Intervju, välkommen!
:avena:

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Top Bottom