Inaktuell euroo | Servervakt Ansökan

Välkommen till Avena!

Alla ansökningar hanteras via forumet. Om du behöver hjälp, vänligen öppna en ticket.

Registrera
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

euroo

Ny Medlem
Meddelanden
3
Trofépoäng
1
Ditt namn: Sebastian

Ange ditt födelsedatum: 12 Juni 2007

Ditt Discordnamn: wlakeuroo

Beskriv din dagliga aktivitet på servern: Jag är aktiv medlem i gänget MS13, men min spelstil är inte begränsad till bara gängrelaterat RP. Jag gillar att variera min rollspelsupplevelse genom att även åka runt med en nära polare vi hänger mycket i stan, utforskar olika områden och försöker bidra till en levande och dynamisk spelvärld. Något jag verkligen brinner för är att hjälpa nya spelare. Jag tar gärna initiativ till att guida dem, svara på frågor och se till att de känner sig välkomna. Jag minns själv hur viktigt det var att bli bra bemött när jag började, så jag försöker alltid vara en positiv kraft på servern och bidra till en god stämning, både i och utanför RP.

Hur länge har du varit en Medlem på Avena? I 3 veckor

Hur många gånger har du blivit bannad på server? ALDRIG

Varför ansöker du som servervakt på Avena? Jag ansöker som servervakt för att jag verkligen bryr mig om Avena RP och vill bidra till att hålla servern trygg, rättvis och rolig för alla spelare. Jag har varit aktiv en längre tid och känner till reglerna och hur saker fungerar, vilket gör att jag ofta redan hjälper andra spelare spontant särskilt nya som behöver stöd i början. Jag tycker det är viktigt att alla får en bra start och att vi har ett community där folk visar respekt och spelar på ett schysst sätt. Att bli servervakt känns som ett naturligt nästa steg för mig, eftersom jag vill kunna hjälpa till ännu mer, lösa problem när de uppstår och se till att alla följer reglerna. Jag tror att jag kan bidra med ett lugnt och rättvist bemötande, samtidigt som jag har god kännedom om både RP och hur man hanterar situationer utan att skapa onödig konflikt.

Har du tidigare varit blacklistad? NIX

Förklara vad för uppgift en servervakt har: En servervakt har som huvuduppgift att se till att servern fungerar på ett tryggt, rättvist och ordnat sätt för alla spelare. Det innebär bland annat att övervaka spelet så att regler följs, både i själva RP:t och i serverns övriga kommunikationskanaler som Discord. Servervakten finns också tillgänglig för att hjälpa spelare särskilt nya genom att svara på frågor, förklara regler och guida dem så att de får en bra upplevelse. Utöver det ansvarar man för att hantera olika situationer där spelare bryter mot regler, till exempel genom att ge varningar, frysa eller kicka någon vid behov. Men rollen handlar inte bara om att ingripa när något går fel, utan också om att bidra till en positiv stämning och ett respektfullt community. Som servervakt är det viktigt att föregå med gott exempel och kunna samarbeta med resten av teamet för att lösa ärenden och utveckla servern framåt på ett professionellt och moget sätt.

Varför vill du bli servervakt på servern? Jag vill bli servervakt på Avena RP eftersom jag redan är väldigt engagerad i servern och känner att jag kan bidra med mer än bara mitt vanliga spelande. Jag är ofta aktiv och gillar att hjälpa andra, särskilt nya spelare som kanske är osäkra i början. För mig är det viktigt att alla känner sig välkomna och att servern är en plats där folk trivs. Genom att bli servervakt skulle jag kunna hjälpa till ännu mer, både genom att stötta spelare och se till att reglerna följs på ett rättvist sätt. Jag har ett lugnt sätt att hantera situationer och gillar att lösa problem utan att skapa konflikter. Det skulle kännas kul och meningsfullt att få vara en del av teamet som jobbar för att göra servern så bra som möjligt.

Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt: Korruption och abuse handlar om att missbruka sin roll eller makt som servervakt.

Korruption innebär till exempel att man gynnar sina vänner, sitt gäng eller sig själv genom att ge fördelar, skydda dem från straff eller ta partiskt beslut i ärenden.

Abuse kan vara att använda verktyg eller kommandon på ett felaktigt sätt, t.ex. frysa någon utan anledning, ge sig själv utrustning, teleportera sig i RP-syfte, eller lägga sig i situationer där man är partisk.

Både korruption och abuse skadar förtroendet för staff och kan förstöra spelupplevelsen för andra. En servervakt ska alltid vara neutral, följa reglerna och behandla alla lika oavsett vem det gäller.

reald1zzy

Välkänd Medlem
Meddelanden
591
Trofépoäng
18
Vidare till intervju. Du har 48 timmar på dig att ta din intervju annars blir den automatiskt nekad.

Scizzy

Helper
Helper
Support & Ticketservice
Medlemskap Ansvarig
Kriminell Ansvarig
Servervakt Ansvarig
Jobb Ansvarig
Meddelanden
1,815
Trofépoäng
38
Du är redan servervakt?

Scizzy

Helper
Helper
Support & Ticketservice
Medlemskap Ansvarig
Kriminell Ansvarig
Servervakt Ansvarig
Jobb Ansvarig
Meddelanden
1,815
Trofépoäng
38
Sätter denna på inaktuell då du redan är servervakt!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Top Bottom