Nekad Berra67 | Ansökan till Medlemskap Ansvarig

Välkommen till Avena!

Alla ansökningar hanteras via forumet. Om du behöver hjälp, vänligen öppna en ticket.

Registrera
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Sylo

Medlem
Meddelanden
32
Trofépoäng
8
Användarnamn: Berra67

Vad är ditt namn i verkligheten? Bertil

Vad heter du på discord? uylo_ig

Ange ditt födelsedatum 31 December 2010

Var det som fick dig att ansöka till Medlemskap Ansvarig? Det som motiverade mig att söka rollen som Medlemskapsansvarig var främst min starka vilja att bidra till en välkomnande och inkluderande gemenskap. Jag brinner för att se till att alla medlemmar känner sig sedda, respekterade och delaktiga – oavsett bakgrund eller tidigare erfarenhet. Jag tror att en engagerad Medlemskapsansvarig kan göra stor skillnad genom att skapa en trygg och positiv miljö från första kontakten.

Dessutom har jag tidigare erfarenhet av liknande uppdrag inom community-hantering – där jag hanterat medlemsansökningar, följt upp aktivitet och sett till att serverns riktlinjer har efterlevts. Jag är också van vid att arbeta strukturerat med dokumentation och administrativa uppgifter, vilket är en viktig del av rollen.

Slutligen har jag både tid och engagemang att lägga ner på detta uppdrag. Jag vill verkligen se organisationen växa och utvecklas, och jag är villig att investera den energi som krävs för att säkerställa att communityn fortsätter att blomstra.
Kort sagt: min motivation handlar om att skapa en trygg, inkluderande miljö, använda tidigare erfarenhet till gagn för gemenskapen, och bidra regelbundet med tid och engagemang.

Varför ska vi välja dig som Medlemskap Ansvarig? ag tror att ni bör välja mig som Medlemskapsansvarig eftersom jag kombinerar personliga egenskaper, relevant erfarenhet och ett tydligt engagemang som passar perfekt för denna roll:
1. Engagemang och tillgänglighet
Jag är aktiv, tillgänglig och redo att investera den tid som krävs för att hantera medlemskap, intervjuer och uppföljningar. Min närvaro ger en trygg start för nya medlemmar, och signalerar att communityn är levande och engagerad
2. Kommunikativ och proaktiv
Jag är van att kommunicera med nya människor, lyssna på deras frågor och bemöta dem med tydlighet och respekt. Detta är centralt för att skapa en välkomnande medlemsupplevelse där alla känner sig inkluderade, och där professionalism och vänligt bemötande prioriteras
3. Ansvarstagande och strukturerad
Jag tar ansvar för hela medlemsresan – från ansökan till uppföljning – och ser till att processen är rättvis, tydlig och väl dokumenterad. Min administrativt strukturerade arbetsstil gör att jag effektivt kan organisera intervjuer, dokumentera resultat och säkerställa att rutiner följs korrekt
4. Teamspelare med långsiktig ambition
Som medlemskapsansvarig samarbetar jag nära Staff-teamet och bidrar till en långsiktig utveckling av communityn. Jag är professionell, respektfull och har ett genuint intresse av att hjälpa att forma en framgångsrik och stabil organisation

Hur tycker du att man ska bemöta andra människor? Att bemöta andra väl handlar inte om perfektion, utan om uppmärksamhet, omtanke och integritet. Genom att kombinera aktivt lyssnande, empati, tydlig och empatisk kommunikation samt respekt för personer och deras tid bygger du en positiv och inkluderande atmosfär.

Hur skulle du vilja bidra till och forma innebörden av att vara medlem på Avena? Trygg och tydlig medlemsresa

Säkerställa att varje ny medlem är fullt införstådd med serverns framtida förväntningar: regler mot metaspel, powergaming, eller toxic beteende, liksom god RP-standard och respekt både IC och OOC
Guidar sökanden genom ansökningsprocessen, förklarar regler och principer, och stöttar dem genom introduktion och onboarding.

Kvalitativ och respektingivande RP-kultur

Uppmuntra medlemmar att engagera sig i realistiskt och respektfullt rollspel: FearRP, trovärdig karaktärsutveckling och Value of Life-scenarier är grundpelare
Skapa en kultur där god ton – både IC och OOC – är normat, vilket främjar ömsesidig respekt.

Gemenskap och samhörighet

Vara en tillgänglig kontaktpunkt för nya medlemmar, svara på frågor och erbjuda stöd där det behövs, för att främja inkludering och engagemang
Uppmuntra samarbete, feedback och kontinuerlig utveckling inom communityn.

Förebildsroll och standardhöjare

Genom mitt eget beteende – tydlig, strukturerad och rättvis – visa vad det innebär att vara medlem på Avena. Din medlemskap ska reflektera en hög kvalitetsnivå.

Hålla en proaktiv närvaro och signalera att medlemmar inte bara är välkomna, utan att deras deltagande är värdefullt och uppskattat.

Vilka krav tycker du att medlemmar på Avena bör uppfylla? 1. Följa serverns regler
Medlemmar måste ha läst och förstått Avenas regler samt följa dem i alla situationer. Det innebär att undvika metaspel, powergaming och andra regelbrott som kan sabba rollspelnivån.
discord.com

2. Visa respekt och gott beteende
Alla ska behandla andra spelare och staff med respekt både IC och OOC. Toxicitet, personliga påhopp, kränkande eller diskriminerande språkbruk tolereras inte.
therpcollective.com

3. Engagera sig i kvalitativt rollspel
Spela en realistisk och trovärdig karaktär – följ FearRP, Value of Life-principer och bidra till en immersiv RP-upplevelse. Charakteren ska vara välplanerad och unik

4. Kommunicera på ett moget och tydligt sätt
Kommunikation både IC och OOC ska vara respektfull, begriplig och lämplig för immersiviteten. Misstänksamhet, aggressivitet eller provokationer bör undvikas
5. Teknisk förmåga och grundförståelse
Medlemmen bör ha fungerande mikrofon och veta hur röstchatt används i spelet. En grundläggande förståelse för FiveM och RP-koncept är också nödvändigt.

6. Delta i communityn
Medlemmar förväntas bidra positivt – vara hjälpsamma, öppna för feedback och engagera sig i gemenskapen.

Vilket ansvar anser du att du skulle ha om du var Medlemskap Ansvarig? 1. Bidra till en kvalitativ intagningsprocess Jag ansvarar för att granska ansökningar noggrant, säkerställa att sökanden uppfyller grundläggande krav – som förståelse av regler, RP-nivå och respektfullt bemötande – och undvika att personer som kan “förstöra RP:n” kommer in.  “Mitt ansvar är att se till att de som vill framföra en god RP … kommer in och lyckas få medlemsrollen som de förtjänar. 2. Stöd och vägledning under onboarding Jag ska fungera som kontaktpunkt för nya medlemmar, ge tydlig information om var regler finns, hur processen fungerar och erbjuda hjälp under introduktionen. Detta ska göra att de känner sig välkomna och självsäkra från start. “Hjälpa de ny sökande medlemmarna får den hjälp de behöver och att man gör det tydligt för dem vart de hittar regler”3. Förhindra att “lallare” eller problemspelare tas in Ett ansvar är att identifiera och avvisa sökanden som potentiellt stör RP-kvaliteten, metar eller inte följer communityns värderingar. Syftet är att skydda helheten och bevara en hög spelstandard. Mitt ansvar är … att se till att de inte kommer in lallare som vill förstöra på 4. Vara en förebild och representant för medlemmar Som Medlemskapsansvarig är jag inte bara administratör – jag är också ett ansikte utåt. Jag ska bemöta alla med respekt, lugn kommunikation och hög servicenivå, vilket skapar förtroende och ett gott intryck från första kontakten.

Hur ser din nuvarande aktivitetet ut? 6-9 timmar

Har du som mål att gå med i staff teamet på Avena i framtiden? Ja

Finns det något annat som du skulle vilja berätta för oss? nej

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Top Bottom