Nekad alle36 | Medlemskap ansökning [Hydra]

Välkommen till Avena!

Alla ansökningar hanteras via forumet. Om du behöver hjälp, vänligen öppna en ticket.

Registrera
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

alle36

Ny Medlem
Meddelanden
1
Trofépoäng
1
Vad är ditt namn i verkligheten? Alvin

Vad är ditt discord namn? alle_38382

Vad är ditt födelsedatum? 29 Maj 2007

Berätta om din karaktär. Carl Jon växte upp i en liten kuststad i södra Sverige där han spenderade större delen av barndomen barfota på stranden, med en surfbräda i handen. Hans föräldrar drev ett veganskt kafé där han tidigt lärde sig både ansvar och värdet i att leva enkelt men meningsfullt.
Efter att ha rest runt i världen – bland annat till Bali, Australien och Portugal – har han nu landat i stan för att slå sig till ro ett tag.
Han letar efter balans mellan arbete och liv, och är redo att bidra till gemenskapen i staden. Målet är att kanske öppna ett eget litet smoothie-/kaffestånd, jobba med människor och skapa en lugn och glad plats för alla.

Nämn minst 3 fördelar med din karaktär Social och lätt att prata med – Carl får andra att känna sig bekväma. Har stark arbetsmoral – han är van vid ansvar från att ha jobbat i familjens kafé. Alltid positiv – försöker se det goda i alla och håller humöret uppe även i svåra situationer.

Nämn minst 3 nackdelar med din karaktär Tar inte alltid saker på största allvar – kan ses som för avslappnad i vissa sammanhang. Undviker konflikt – kan ha svårt att säga ifrån eller sätta gränser när det behövs. Kan verka naiv – tror ofta gott om folk och kan därför bli utnyttjad.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra med lugn och vardagligt RP, karaktärer som skapar stämning i staden utan att det måste handla om kriminalitet eller drama. Jag är kreativ, initiativtagande och gillar att skapa interaktioner med nya spelare så alla känner sig inkluderade.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Ja, på unive.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Det innebär att man ibland låter sin karaktär "förlora" eller ge efter i en situation för att främja RP:t. Det skapar ett mer realistiskt, samspelat och intressant rollspel för alla. Det handlar om att sätta berättelsen först – inte att vinna varje gång.

Vad är suntförnuft för dig? Sunt förnuft handlar om att tänka logiskt och behandla andra med respekt. Det betyder att man inte gör överdrivna eller orealistiska saker, och att man agerar som man själv hade velat bli behandlad. I RP är det extra viktigt att tänka: "Hade detta varit rimligt i verkligheten?"

Kan du ge exempel på några av serverns regler? RDM är förbjudet – du får inte döda någon utan ett tydligt och rimligt RP-syfte. Powergaming är förbjudet – du får inte tvinga andra till handlingar eller göra omöjliga saker för att få övertag. Metagaming är förbjudet – du får inte använda information du vet utanför spelet i spelet.

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag är en engagerad och respektfull person som gillar att skapa meningsfulla RP-situationer. Jag är bra på att anpassa mig, följa regler och bidra till en positiv gemenskap. RP är för mig ett sätt att skapa berättelser tillsammans med andra – inte bara ett spel.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Top Bottom