Nekad Alekz1 | Medlemskap ansökning [sebbe0000]

Välkommen till Avena!

Alla ansökningar hanteras via forumet. Om du behöver hjälp, vänligen öppna en ticket.

Registrera
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Alekz1

Ny Medlem
Meddelanden
1
Trofépoäng
1
Vad är ditt namn i verkligheten? Alex

Vad är ditt discord namn? dahrialex

Vad är ditt födelsedatum? 25 April 2007

Berätta om din karaktär. Jonathan Larsson ( 20 år ) även kallad Jonte är född och uppvuxen i Stockholm, Sverige. Han växte upp i en vanlig svensk familj i ett drabbat område där kriminaliteten svävar. Hans föräldrar är arbetarklass – pappan lastbilschaufför och mamman lärare.
Han är det ända barnet i familjen och trots att han växte upp i ett stabilt hem, började Jonathan hänga med fel folk tidigt i tonåren. Han inspirerades av äldre killar i förorten som hade status, pengar och respekt. Jonathan började härma deras stil och sätt att vara.

Han klädde sig i märkeskläder, snackade med förortsslang och tog efter mentaliteten. Snart började han småkriminellt: snatteri, moppebus och senare småjobb inom droger och stölder. Hans dröm är att ta sig ut ur detta livet och bygga ett stabilt liv, men känner sig fast. Jonathan ser sig själv som hård, men innerst inne är han ganska osäker och rädd.

Han gillar att spela kaxig, prata stort och spela på sin "förortsimage", även om han är etnisk svensk. Han har svårt att erkänna när han har fel och blir snabbt provocerad om någon kallar honom ”svenne” eller ifrågasätter hans bakgrund. Han är även pratglad, gatusmart och är bra på att prata sig ur situationer, han har en tendens att överdriva och ljuga för att imponera på andra.

Jonathan älskar motorer, han drömmer om feta bilar. Han kan lite basic om motorer, men spelar gärna expert. Att köra snabbt, burna eller cruisa runt med musik på högsta volym är bland det bästa han vet. Han lyssnar nästan bara på svensk hiphop, trap och lite gammal gangsterrap. Favoritartister är typ Yasin, Ant Wan och Z.E, det är musik som ger honom känslan av att vara en del av ”gatan”.

Han drömmer ibland om att själv göra musik. Han lägger mycket pengar på märkeskläder och sneakers. Han vill alltid ha det senaste och mest hypade, inte för att han bryr sig om mode egentligen, utan för att det är ett sätt att visa status. Hans främsta framtidsplan är att bli artist eller tjäna pengar till att köra feta bilar för att imponera på andra.

Nämn minst 3 fördelar med din karaktär Han är rolig att prata med när han känner sig trygg med andra, gör vad som krävs för att lösa situationer på bästa sätt. Han är anpassningsbar, han kan spela olika roller i olika situationer vilket gör det flexibelt i rp.

Nämn minst 3 nackdelar med din karaktär Osäker och lättprovocerad, Hetsigt humör, Överdriver och ljuger ofta.

Vad kan du bidra med till serverns RP? -Jag kan bidra med en engagerad karaktär som skapar intressanta situationer, både inom kriminalitet och socialt spel.

-Jag är flexibel och anpassar mig efter andras RP, så att scener blir roliga och givande för alla inblandade.

-Jag gillar att bygga långsiktiga storylines och drama som utvecklar både min egen och andras karaktärer.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Jag brukade spela rp för längesen men minns inte riktigt hur allt fungerar, är sugen på att lära mig igen.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Som jag sa förut jag är flexibel så jag spelar för att andra också ska ha kul och inte bara jag. Jag utnyttjar inte situationer på ett själviskt sätt utan jag spelar för att alla ska ha kul.

Vad är suntförnuft för dig? Att man ska visa respekt, spela så att alla kan ha kul och tänka efter innan man agerar. Det är även viktigt att alla ska känna sig inkluderande.

Kan du ge exempel på några av serverns regler? RDM - Man får inte döda någon utan någon giltig anledning. NLR - Att man inte ska veta information om sin karaktär innan man dog. Döden - Om din karaktär dör så ska du inte spela inom 12 timmar från att karaktären dog.

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jonte är nyfiken på människor och kan snabbt anpassa sig för att lära känna olika typer av karaktärer, vilket gör honom bra i sociala RP-situationer. Han har en kreativ sida, gillar att hitta på planer eller små projekt inom kriminalitet eller musik, vilket kan driva RP framåt. Han gillar utmaningar och vågar ta risker

Senaste redigerad:

sebbe0000

Helper
Helper
Medlemskap Ansvarig
Meddelanden
64
Trofépoäng
8
Nekad, skriven av AI.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.