Nekad Teddev2 | Chef-jobb ansökan

Välkommen till Avena!

Alla ansökningar hanteras via forumet. Om du behöver hjälp, vänligen öppna en ticket.

Registrera
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Teddev2

Ny Medlem
Meddelanden
2
Trofépoäng
1
Vad är ditt discord namn? Tedde har du minna dimonds

Vilken arbetsplats ansöker du till? Polismyndigheten

Varför vill du bli Chef/VD? Jag vill bli polischef för att jag bryr mig om både människorna i samhället och dem som arbetar inom polisen. Jag drivs av viljan att göra skillnad – att skapa trygghet, bygga förtroende och leda en verksamhet som betyder något på riktigt.

För mig handlar ledarskap om att vara närvarande, lyhörd och tydlig. Jag vill finnas där för mina medarbetare, ge dem rätt stöd och skapa en arbetsmiljö där de känner sig trygga, motiverade och respekterade. En stark och välmående organisation gör ett bättre jobb ute i samhället.

Jag tror på ett öppet och samarbetsinriktat ledarskap, där vi tillsammans hittar lösningar och utvecklas – både som individer och som grupp. Som polischef vill jag stå upp för våra värderingar, ta ansvar i svåra lägen och visa att man kan vara både beslutsam och mänsklig.

Vad rollspelar du som för tillfället? Frilansare

Har du några tidigare erfarenheter som Chef för yrket på andra servrar? Jag har tidigare haft chefsroller inom organiserade rollspelsmiljöer (RP/Klan/FivePD-servrar), där jag ansvarat för både mindre och större grupper i roller som exempelvis polischef (Snöstaden V1), biträdande chef på en advokatfirma (Avena RP) samt ledande roller inom Stockholm Räddnings Klan.

I dessa uppdrag har jag utvecklat min förmåga att leda team, hantera konflikter, organisera arbetet och skapa en tydlig struktur – ofta under tidspress eller med komplexa scenarier. Trots att det skett i en virtuell miljö, har kraven på ledarskap, kommunikation och samverkan varit mycket verkliga. Jag har alltid strävat efter ett öppet arbetsklimat där alla känner sig sedda, hörda och delaktiga.

Hur kommer du att utveckla arbetet? Jag vill utveckla arbetet genom att ta vara på det som redan fungerar bra, men också våga utmana det som kan bli bättre. För mig handlar det om att vara nära både medarbetarna och verkligheten – lyssna in, förstå behoven och hitta lösningar tillsammans.

Jag tror att vi utvecklar verksamheten bäst genom tre saker:

1. Trygga och motiverade medarbetare – När folk trivs på jobbet och känner sig sedda, då gör de också ett bättre jobb. Jag vill skapa en arbetsmiljö där man känner sig trygg, får stöd i sitt uppdrag och har möjlighet att växa.

2. Ordning, struktur och tydliga mål – Det ska vara enkelt att förstå vart vi är på väg och vad som förväntas. Jag vill att vi jobbar smart, har koll på våra resurser och följer upp hur det faktiskt går.

3. Starkare band till samhället – Vi behöver vara ute där människor är, prata med dem och visa att vi är där för deras skull. Ett gott bemötande och närvaro i vardagen bygger förtroende, och det är grunden för allt vi gör.

Jag tror inte på att styra uppifrån – utan på att leda tillsammans. Genom att involvera medarbetarna, lyssna på olika perspektiv och våga fatta beslut, kan vi ta steg framåt och göra skillnad – både inom myndigheten och ute i samhället.

Skulle du fortsätta och spela på serven ifall du inte blir chef? Ja

Spelar du för tillfället på någon annan server än Avena? Nej

Varför bör vi tillsätta just dig som Chef/VD? De borde välja mig för att jag kombinerar erfarenhet med ett genuint engagemang för både människor och uppdraget. Jag har lett personal i pressade situationer, tagit ansvar i svåra beslut och varit med och byggt trygga team som levererar – men jag glömmer aldrig att det är människorna bakom uniformen som gör skillnaden.

Jag är tydlig som ledare, men också lyhörd. Jag vågar fatta beslut när det behövs, men jag tror också starkt på dialog och samarbete. Jag har en stabil värdegrund, brinner för rättvisa och är van att balansera mellan verksamhetens krav och individens behov.

Det som kanske särskiljer mig mest är att jag är närvarande. Jag tror på att vara där – i vardagen, i samtalen och när det blåser. Jag vill skapa en arbetsmiljö där man känner sig trygg att vara sig själv, ställa frågor och göra sitt bästa. Det är då vi lyckas, tillsammans.

Hur många bans har du? -

Melvin

Helper
Forumpersonal
Helper
Support & Ticketservice
Medlemskap Ansvarig
Servervakt Ansvarig
Jobb Ansvarig
Kreatör
Meddelanden
25