Nekad Lorkyson | Medlemskap ansökning [Madzn]

Välkommen till Avena!

Alla ansökningar hanteras via forumet. Om du behöver hjälp, vänligen öppna en ticket.

Registrera
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Lorkyson

Ny Medlem
Meddelanden
3
Trofépoäng
1
Vad är ditt namn i verkligheten? Oscar

Vad är ditt discord namn? Oscar0831

Vad är ditt födelsedatum? 31 Augusti 2004

Berätta om din karaktär. Jag heter Melvin Abdullahson och jag har precis flyttat till den här staden tillsammans med min bästa kompis, Hannes Abdisson. Vi har känt varandra så länge jag kan minnas, typ hela livet. Vi växte upp på samma gata, gick i samma skola och gjorde allt tillsammans, så det kändes ganska självklart att vi skulle flytta hit ihop. Allt är nytt för oss här – nya gator, nya människor och en helt annan stämning än hemma.

Vi har bara varit här några dagar, men redan har vi börjat känna av hur staden fungerar. Det är som att det finns två världar: den vanliga, med folk som bara går till jobbet eller skolan, och den andra världen som är mer... skuggig. Jag har redan träffat några personer som är med i kriminella kretsar, och det är något med det som lockar mig. Inte bara för att det känns spännande, utan också för att jag känner att jag skulle kunna göra skillnad – kanske till och med ta över och styra saker själv. Det är som att makten och respekten i den världen är något helt annat än vad man kan få på ett vanligt jobb.

Samtidigt finns det en del av mig som undrar om jag kommer fortsätta på den vägen. Tänk om någonting händer som får mig att ändra mig helt? Typ om jag träffar en polis som faktiskt får mig att se saker på ett nytt sätt. Då kanske jag skulle byta sida helt, och istället bli polis. Men då vet jag också att gatorna här antagligen skulle se på mig som en förrädare, en hatad snut som vände ryggen åt allt.

Så just nu känns det som om jag står vid ett vägskäl. Jag vet inte om jag ska välja vägen som leder till snabba pengar och risker, eller vägen som kanske ger mig ett lugnare liv men också fiender. Allt jag vet är att den här staden kommer att förändra mig – frågan är bara hur.

Nämn minst 3 fördelar med din karaktär Lojalitet – Han har hållit fast vid sin barndomsvän Hannes hela livet, vilket visar att han värdesätter relationer och står vid sina vänners sida. Anpassningsförmåga – Trots att han nyss flyttat till en ny stad verkar han snabbt förstå hur saker fungerar och hittar sin plats i miljön. Ambition – Han nöjer sig inte med att bara följa, utan ser möjligheten att leda och ta ansvar, även i riskfyllda sammanhang. Självinsikt – Han reflekterar över sina val och inser att hans liv kan ta olika riktningar beroende på vad som händer. Mod – Han är villig att utforska både den kriminella världen och tanken på att bli polis, trots att båda vägarna innebär risker och motstånd.

Nämn minst 3 nackdelar med din karaktär Impulsivitet – Han är snabb med att vilja engagera sig i kriminella kretsar utan att riktigt tänka på konsekvenserna. Påverkbarhet – Han låter sig lätt dras med av miljön och människorna runt omkring honom, även om det är riskabelt. Maktbegär – Hans tanke om att ”ta över” kan göra honom blind för risker och moral. Osäker moral – Han verkar kunna byta mellan kriminalitet och lagens sida beroende på situation, vilket kan göra honom opålitlig. Riskbenägenhet – Han är villig att utsätta sig för farliga situationer för spänning eller status, vilket kan sluta illa.

Vad kan du bidra med till serverns RP? ag kan göra en fortsättning där Melvin redan börjar dra in sig i småjobb åt kriminella, men samtidigt får kontakt med en polis som blir en sorts ”moralisk spegel” för honom. Det hade gjort berättelsen ännu mer dramatisk och spelbar i RP.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? ja jag har kört unive en hel del och lärt mig alla knappar och knepp för att kunna göra rp så verklig som möjligt och lärt mig rollspela utan att göra några minsta misstag.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Bidra till berättelsen, inte bara din egen seger
I RP är målet ofta att skapa en bra historia tillsammans, inte att mäta styrka. Ibland innebär det att din karaktär kan förlora en konflikt, hamna i trubbel eller ge motparten ett övertag – för att scenen ska bli mer spännande och meningsfull.

Ge den andra chansen att visa sina styrkor
Om din karaktär alltid lyckas med allt, får ingen annan utrymme. Genom att ”spela för motpartens vinst” kan du låta en annan spelare få en dramatisk räddning, vinna en diskussion eller lyckas med ett viktigt uppdrag.

Vad är suntförnuft för dig? Praktisk logik – att tänka Vad är mest rimligt att göra just nu? och undvika onödiga risker.

Erfarenhet – att dra nytta av det man har sett, lärt sig och upplevt tidigare.

Empati – att förstå hur ens handlingar påverkar andra och försöka undvika att skada dem i onödan

Kan du ge exempel på några av serverns regler? a. RDM (Random Deathmatch) Definition: Innebär att döda eller slå andra spelare utan giltigt bakomliggande scenario. Exempel: Du hamnar i bråk med en person, du väljer som första utväg att slå ner honom istället för att prata dig ur bråket. b. VDM (Vehicle Deathmatch) Defintion: Innebär att använda fordonet som ett vapen för att skada eller döda utan giltigt bakomliggande scenario. Exempel: Det står en person på gatan. Du kör på honom, utan någon som helst bra anledning. c. COPBAIT Defintion: Innebär att du försöker få polisens uppmärksamhet Exempel: Du befinner dig vid ett trafikstopp, bredvid dig står en Polis. Du kör mot rött. d. FEARRP Definition: Innebär att du inte värnar om ditt liv. Exempel: Du åker ensam till en mörk bongård, plötsligt dyker 4 bilar upp med beväpnade män. De riktar på dig, du försöker springa därifrån fast de har vapen mot dig. e. METAGAMING Definition: Innebär att du använder information som din karaktär inte vet om. Exempel: Du sitter i Discord, din vän berättar att Polisen tagit honom och han visar var han är. Du åker dit. f. NLR Definition: Innebär att du minns saker som hände precis innan din karaktär dog. Exempel: Du har blivit kidnappad vid ett gänghus, du blir avrättad. Efter din återuppståndelse går du och berättar vem som avrättade dig. g. COMBAT LOGGING Definition: Innebär att du loggar ut eller försöker kringgå ett pågående scenario. Efter du dött, ska du vänta 5 minuter och sen trycka på "E" och respawna. Därefter ska du ej vara inne på karaktären. Loggar du ut innan dess är det COMBAT LOGGING. Exempel: Du har precis blivit tagen som gisslan i ett bankrån, du loggar ut. h. POWERGAMING Definition: Innebär att prioritera sina egna fördelar före ett rättvist och realistiskt spel Exempel: Du är med i en bilkrock utan att du rollspelar på skadorna. i. Sunt Förnuft Definition: Grunden bakom alla regler. Använd ditt egna omdöme för att fatta beslut som är rättvisa och rimliga för en rolig och realistisk RP. Bygger på Rimlighet, Respekt och Hänsyn. Exempel: Du tar och cyklar in i en bilaffär, sen tränger du dig i kön. j. Social RP Definition: All RP på servern ska ha sin utgångspunkt i Social RP. Det innebär att du ska i första hand hitta lösningar på saker i RP som involverar Social RP. Att skjuta eller använda våld som första lösning på problem man stöter på i rollspelet, bryter direkt mot denna princip. Exempel: Du är med i ett gäng och ska åka och ta över ett Kriminellt område, det är en annan vid området. Du väljer direkt att skjuta honom utan att försöka integrera med honom socialt. Du saknar Social RP.

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag är väldigt aktiv på gta rps och tror jag kommer spela väldigt ofta på den här rpn om jag blir antaggen.

Madzn

Helper
Helper
Meddelanden
50
Trofépoäng
6
Nekad - Nekad skriftlig ansökan, Ai , lycka till nästa gång!
:avena:

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Top Bottom