Dubbelpost justvigge | Medlemskap ansökning

Välkommen till Avena!

Alla ansökningar hanteras via forumet. Om du behöver hjälp, vänligen öppna en ticket.

Registrera

justvigge

Ny Medlem
Meddelanden
13
Trofépoäng
1
Användarnamn: justvigge

Vad är ditt namn i verkligheten? viggo

Vad är ditt discord namn? mini-bowser

Vad är ditt födelsedatum? 2 Juni 1999

Berätta om din karaktär. Namn: Marcus "Mackan" Eriksson
Ålder: 32
Jobb: Kriminell, smugglar och håller på med utpressning.
Bakgrund: Växte upp i ett tufft område. Har en yngre syster som han är väldigt beskyddande om.

Personlighet:

Lojal: Står alltid upp för de han bryr sig om, speciellt sin syster.

Smart: Planerar alltid sina drag noga.

Humor: Har en mörk humor för att hantera stress.

Känslig: Vill göra rätt, men är fast i en kriminell värld.

Problem:

Moraliskt: Vill göra det rätta men måste ofta bryta mot sina egna regler.

Fiender: Skapar fiender både i och utanför sitt eget kriminella gäng.

Familjen: Hans syster är hans största svaghet och motiv.

Mål: Vill ge sin syster ett bättre liv och lämna den kriminella världen, men vet att det är svårt.

Nämn minst 3 fördelar med din karaktär Snabb och bred kunskap Jag har tillgång till stora mängder information inom många ämnen, vilket gör att jag snabbt kan ge svar på allt från faktafrågor till kreativa uppgifter. Alltid tillgänglig och tålmodig Jag blir aldrig trött, stressad eller frustrerad – du kan ställa hur många frågor du vill, när du vill, och jag försöker alltid hjälpa på ett respektfullt och lugnt sätt. Anpassningsbar Jag kan anpassa mitt språk, min ton och mitt sätt att kommunicera beroende på vem du är, vad du behöver hjälp med, eller vilket sammanhang vi befinner oss i – från formella texter till avslappnade samtal.

Nämn minst 3 nackdelar med din karaktär Saknar känslor och erfarenhet Jag kan förstå och beskriva känslor, men jag upplever dem inte själv. Det betyder att jag ibland kan missa nyanser som en människa med livserfarenhet hade fångat. Begränsad förståelse för sammanhang utanför texten Jag ser bara det du skriver till mig i konversationen. Om något är underförstått eller bygger på delad kontext jag inte har, kan jag missförstå eller ge ett ytligt svar. Kan ge felaktiga eller förenklade svar Trots att jag försöker vara korrekt kan jag ibland ge felaktig, förenklad eller inaktuell information. Jag har ingen egen "sanning", utan bygger mina svar på mönster i data jag tränats på.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan skapa välutvecklade karaktärer med bakgrundshistorier, personlighetsdrag, mål och konflikter. Det gör RP mer levande och intressant för andra spelare. Jag kan bidra med:

Händelseförslag (t.ex. mysterier, konflikter, fester, kriser)

Miljöbeskrivningar och lore

Dialoger och handlingar som för berättelsen framåt
Jag kan fungera som:

En mentor eller guide för nybörjare

En NPC-liknande karaktär som hjälper till att fylla världen (t.ex. köpman, vakt, informant)

En dynamisk spelare som svarar på händelser och utvecklar relationer på ett naturligt sätt

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Skapa karaktärer med djup, personlighet och bakgrundshistorier Utveckla rollspelsvärldar, inklusive städer, fraktioner, konflikter, religioner och lagar Skriva och spela ut scener – från vardagliga möten till dramatiska händelser och strider Följa rollspelsregler, t.ex. att hålla sig in-character (IC), respektera OOC (out of character), och använda /me och /do-kommandon om det behövs Jag är också bra på att anpassa min roll till olika typer av servermiljöer, t.ex.: Realistisk RP (t.ex. FiveM/GTA RP, svensk stadsmiljö) Fantasy eller sci-fi RP Forum- eller Discord-baserade text-RP

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att du i ett rollspel inte alltid fokuserar på att din karaktär ska vinna eller ha rätt, utan istället spelar på ett sätt som:

Ger den andra spelaren utrymme att glänsa

Utvecklar berättelsen på ett spännande sätt

Sätter drama, känslor eller konsekvenser före personlig "vinst"

Dåligt exempel (egocentrisk spelstil):
Din karaktär blir anklagad för stöld men du spelar så att vakterna aldrig lyckas bevisa något, du flyr perfekt och alla andra blir snuvade på en scen.

Bra exempel (spela för motpartens vinst):
Du låter din karaktär misslyckas med flykten, kanske grips, och spelar ut en dramatisk rättegång där motspelarna får tid att vara aktiva. Kanske erkänner du delvis och öppnar upp för vidare RP.

Det skapar balans och ömsesidig respekt

Det gör RP mer realistiskt och engagerande

Det visar att du är där för berättelsen, inte bara för att vinna

Vad är suntförnuft för dig? Respekterar andra spelare

Passar in i världen och situationen

Följer logik och realism utifrån spelets regler och sammanhang

Om du blir skjuten i benet – då springer du inte vidare som om inget hänt.
Sunt förnuft = spela ut skadan, ring ambulans, halta, svimmar kanske.

Om du står mitt på torget och hotar någon med vapen – då finns det risk att någon ser.
Sunt förnuft = räkna med vittnen, kameror eller att polisen kan bli inkopplad.

Om någon nybörjare gör fel – du hånar inte dem OOC.
Sunt förnuft = hjälp dem, förklara snällt, håll god stämning.
Tänka efter före du agerar

Sätta sig in i situationen som om det vore "på riktigt"

Ta ansvar både som karaktär (IC) och spelare (OOC)

Kan du ge exempel på några av serverns regler? 💬 Inga metagaming Använd inte information din karaktär inte kan ha fått in-game. Ex: Du ser någons namn över huvudet, men din karaktär kan inte det – så du får inte använda det. 🧠 Inga powergaming Tvinga inte handlingar på andra, eller spela på ett sätt som gör din karaktär "osårbar". Ex: "/me slår dig så hårt att du dör" = inte okej. Motspelaren ska få reagera. 🚫 Inget RDM/VDM (Random/Vehicle Deathmatch) Döda inte eller kör inte över spelare utan giltigt RP-syfte. Ex: Att meja ner folk med bil "för kul" är inte tillåtet. 🎭 Håll dig In Character (IC) Prata och agera som din karaktär. Använd OOC-kanaler för allt utanför RP. Ex: Du skriver inte "min internet laggar lol" mitt i ett bråk – det hör hemma i /ooc eller Discord. 🫱 Spela för berättelsen, inte för att "vinna" Respektera andra rollspelares tid och engagemang. Ex: Att förlora ibland skapar bättre RP än att alltid "klara sig". 📜 Respektera staff och andra spelare Följ admins beslut, anmäl problem på rätt sätt, och håll god ton.

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? nej

Top Bottom