Nekad Jess | Medlemskap ansökning [Scizzy]

Välkommen till Avena!

Alla ansökningar hanteras via forumet. Om du behöver hjälp, vänligen öppna en ticket.

Registrera
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Jess

Ny Medlem
Meddelanden
1
Trofépoäng
1
Vad är ditt namn i verkligheten? Jessica

Vad är ditt discord namn? ghostedjess_

Vad är ditt födelsedatum? 30 Juni 1995

Berätta om din karaktär. Namn: Emilia Ström

Uppväxt/Bakgrund:
Emilia växte upp i en liten kuststad tillsammans med sin mamma, som var sjuksköterska, och sin pappa, som arbetade som fiskare. Hon lärde sig tidigt värdet av hårt arbete och att ställa upp för andra. När en nära vän råkade ut för en allvarlig olycka i tonåren och räddades av ambulanspersonal, bestämde hon sig för att själv arbeta inom vården. Efter att ha utbildat sig till ambulanssjukvårdare valde hon att flytta till staden för att utmana sig själv och få erfarenhet av ett mer intensivt arbetsklimat.

Hon har en komplicerad relation till sin familj, framför allt sin äldre bror som hon inte haft kontakt med på flera år på grund av en händelse som hon fortfarande bär skuld över.

Intressen:
Utöver sitt arbete brinner Emilia för att hjälpa människor, både på och utanför jobbet. Hon är social och gillar att lära känna nya människor, men uppskattar även lugna stunder hemma. I hemlighet målar hon tavlor som ett sätt att hantera stress, men det är något hon inte gärna berättar för andra.

Känslor som karaktären har:
Emilia är varm och empatisk men bär på en underliggande oro över att göra fel och svika människor. Hon känner ofta ansvar för andras välmående och kan lätt ta på sig mer än hon orkar. Trots sin utåtriktade personlighet kan hon känna sig ensam, då hon inte riktigt har hittat sin plats i staden än.

Framtidsplaner:
Hon vill etablera sig i staden, bygga upp ett nätverk av vänner och kollegor och göra skillnad i sitt arbete. På längre sikt drömmer hon om att avancera inom vården och kanske undervisa nya sjukvårdare. Hon hoppas även kunna försonas med sin bror och få tillbaka en del av den familjekänsla hon saknar.

Nämn minst 3 fördelar med din karaktär Empatisk och hjälpsam – Bryr sig genuint om människor och är alltid villig att ställa upp, både på jobbet och privat. Social och lätt att prata med – Har lätt för att skapa kontakt och bygga relationer, vilket gör att hon snabbt knyter band med nya personer. Lugn under press – Klarar av stressiga situationer och kan fatta snabba beslut när det verkligen gäller.

Nämn minst 3 nackdelar med din karaktär Tar på sig för mycket ansvar – Har svårt att säga nej och kan lätt bli överbelastad. Konflikträdd – Undviker gärna konfrontationer, vilket ibland gör att problem får växa. Bär på skuld från det förflutna – Händelsen med sin bror påverkar hennes självförtroende och kan göra henne extra försiktig i vissa situationer.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra med välutvecklat och konsekvent RP som är relationsdrivet och skapar interaktion både för nya och erfarna spelare. Genom min karaktär Emilia kan jag erbjuda varierade möten – från vardagliga samtal och lättsamma stunder till känslomässigt djup och dramatiska situationer. Jag är flexibel och anpassar mig efter andra spelare för att bygga upp gemensamma historier som gynnar helheten på servern.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Ja, jag har tidigare erfarenhet av RP och har spelat på flera olika servrar, bland annat Förnuftberget, The Path och Emerald. Där har jag haft både lagliga och olagliga karaktärer, vilket har gett mig en bred förståelse för olika typer av RP och hur man skapar engagerande interaktioner med andra spelare.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att spela för motpartens vinst innebär att du i ett RP-scenario inte bara fokuserar på att din egen karaktär ska "vinna" eller komma ur situationen bäst, utan att du också är beredd att låta den andra spelaren få ett bra utfall för sin story.

Det betyder till exempel:

Att din karaktär kan misslyckas, bli lurad, gripen eller förlora en konflikt om det ger bra RP för den andra parten.

Att du är villig att bygga scener som gynnar helheten, även om det inte gynnar din karaktär direkt.

Att du inte metaspelar för att undvika negativa konsekvenser, utan låter storyn utvecklas naturligt.

Kort sagt: det handlar om att sätta RP-upplevelsen före vinsttänk och se till att alla inblandade får roligt och minnesvärt spel.

Vad är suntförnuft för dig? För mig innebär sunt förnuft att använda sitt omdöme och tänka efter innan man agerar, både i spelet och mot andra spelare. Det handlar om att kunna avgöra vad som är rimligt, att respektera serverns regler och att inte utsätta andra för situationer som förstör deras spelupplevelse. Sunt förnuft är också att visa respekt, ta ansvar för sina handlingar och att kunna skilja på vad som är lämpligt i olika situationer.

Kan du ge exempel på några av serverns regler? Inget VDM – Vehicle Deathmatch, dvs. man får inte köra på folk utan RP-anledning. Inget RDM – Random Deathmatch, dvs. man får inte döda någon utan RP-bakgrund. Ingen meta – Du får inte använda information som din karaktär inte rimligtvis kan veta (exempel: info från Discord, stream eller OOC-chat). Ingen powergaming – Att tvinga fram händelser eller göra saker som är orimliga för karaktären, bara för att vinna situationen. Respektera New Life Rule (NLR) – Om din karaktär dör eller blir allvarligt skadad ska du glömma delar av händelsen enligt serverns regler. Respekt mot andra spelare – Inga kränkningar, trakasserier eller toxic beteende.

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag är engagerad i RP och tycker om att skapa realistiska och konsekventa karaktärer som bidrar till serverns gemenskap. Jag är flexibel och anpassar mig gärna efter andra spelare för att bygga intressanta och roliga scenarier. Dessutom har jag erfarenhet av både lagliga och olagliga karaktärer, vilket gör att jag kan bidra med variation och dynamik i spelet.

Scizzy

Helper
Helper
Support & Ticketservice
Medlemskap Ansvarig
Kriminell Ansvarig
Servervakt Ansvarig
Jobb Ansvarig
Meddelanden
1,831
Trofépoäng
38