Nekad Jahn Banahn | Medlemskap ansökning

Välkommen till Avena!

Alla ansökningar tas här på forumet. Behöver du hjälp så öppnar du en ticket.

Registrera

Jahn Banahn

Ny Medlem
Meddelanden
2
Trofépoäng
1
Användarnamn: Jahn Banahn

Vad är ditt namn i verkligheten? Linus

Vad är ditt discord namn? Jahn Banahn

Vad är ditt födelsedatum? 8 Juli 1998

Berätta om din karaktär. Noah "Nino" Alvarez, 28 år.

Noah växte upp i en splittrad familj där pappan satt inne större delen av hans uppväxt. Morsan jobbade dubbla skift för att få mat på bordet, men det räckte inte. Redan vid 14 började Noah langa smått åt ett lokalt gäng för att hjälpa till hemma.

Han fastnade snabbt i den kriminella världen – stölder, knark, småjobb åt större fiskar. Han satt av några korta straff men lyckades alltid slingra sig ut på något vis. Alla i området känner honom – både som en lojal vän och som någon du inte vill ha emot dig.

Men nånting hände när hans lillebror sköts ihjäl av misstag i en drive-by. Han dog i Noahs famn. Sedan dess har Noah försökt ta sig bort från allt – men det är inte så enkelt när ditt förflutna ringer varje dag.

Han jobbar idag deltid som bilmek i ett garage (en ärlig väg ut), men trycket från gamla kontakter, skulder och lojalitet drar honom hela tiden tillbaka in i mörkret.

Han drömmer om att hjälpa ungdomar i området att ta sig ur kriminaliteten.

Nämn minst 3 fördelar med din karaktär Duktig på bilar, sociala färdigheter och har ett brett kontaktnät

Nämn minst 3 nackdelar med din karaktär svårt att säga nej till gamla vänner, Spelberoende, problem att visa känslor.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag bidrar med en genomtänkt och trovärdig karaktär som har tydliga mål, inre konflikter och utvecklingspotential. Jag är engagerad i att skapa meningsfulla scenarion och dialoger, oavsett om det är dramatiska eller vardagliga situationer. Jag spelar för helheten och vill bidra till att alla inblandade får en stark RP-upplevelse. Jag är dessutom flexibel och bra på att läsa av stämningar och anpassa mig till olika typer av RP – från intensiva brottsscenarion till lugna samtal i ett garage.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Jag har spelat på både svenska och internationella FiveM-servrar tidigare, bland annat i roller som mekaniker, småkriminell och bartender. Det har gett mig en bra förståelse för regler, struktur och framför allt vikten av att spela för storyn – inte vinsten. Jag har även erfarenhet från textbaserade RP-forum, vilket har slipat mitt sätt att uttrycka karaktärer och bygga upp trovärdiga scenarion.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att spela för motpartens vinst innebär att man inte alltid försöker "vinna" varje situation, utan snarare att man låter scenariot utvecklas naturligt och ibland till den andra partens fördel. Det handlar om att skapa en levande berättelse där alla får utrymme, även om det betyder att min karaktär får en motgång. Det kan innebära att min karaktär blir tagen av polisen, luras av en annan spelare eller misslyckas med något – så länge det bidrar till bra RP.

Vad är suntförnuft för dig? För mig innebär sunt förnuft att kunna skilja på spel och verklighet, visa respekt för andra spelare, följa serverns regler även om ingen tittar, och använda sitt omdöme för att inte bryta immersionen. Det betyder också att man inte behöver en regel för allt – man förstår själv vad som är rimligt, vad som förstör för andra, och hur man uppträder moget i en gemensam RP-miljö.

Kan du ge exempel på några av serverns regler? Som kriminell ska du vara diskret. Är du med i ett gäng följer du gängets kultur. Vid brott ska du bära mask. Personrån får inte ske mot civila på icke-kriminella platser eller utan tydlig anledning. Du får inte döda offret – de ska alltid ha en chans att rädda sitt liv.

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? ag är en person som brinner för storytelling och karaktärsutveckling. För mig handlar RP inte bara om action, utan om relationer, val och konsekvenser. Jag gillar att bygga karaktärer med djup, som utvecklas över tid och påverkas av omgivningen – både till det bättre och sämre. Jag har också lätt för att samarbeta med andra spelare, respekterar serverns struktur och tycker det är viktigt att bidra till en bra stämning både IC och OOC. Jag är van att ta ansvar, följa regler och vara aktiv utan att ta över. Jag ser RP som ett kreativt samarbete – och jag är här för att bidra, inte bara konsumera.

Top Bottom