Intervju dion | Medlemskap ansökning [Liamgalet]

Välkommen till Avena!

Alla ansökningar hanteras via forumet. Om du behöver hjälp, vänligen öppna en ticket.

Registrera
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

dion

Ny Medlem
Meddelanden
2
Trofépoäng
1
Vad är ditt namn i verkligheten? Dion

Vad är ditt discord namn? xqv.vqx

Vad är ditt födelsedatum? 3 December 2009

Berätta om din karaktär. Johan Anderson växte upp i ett hem där kärlek aldrig fanns. Hans mamma var ofta borta, och männen som kom och gick brydde sig inte om honom. Pappan hade han aldrig träffat.

Redan som barn lärde han sig att ta hand om sig själv. På gården utanför hängde äldre grabbar – kriminella, men de såg honom åtminstone. Snart blev han en av dem. Småbrott blev till allvarligare saker.

Han visste inget annat. Ingen hade någonsin visat honom något bättre. Inombords fanns bara tomhet, ilska – och ibland, när det var tyst, en önskan om att någon bara skulle säga att de brydde sig.

Nämn minst 3 fördelar med din karaktär Skarp människokännare – Efter ett liv bland svek och faror har han utvecklat en ovanlig förmåga att läsa av människor. Han ser igenom lögner och vet direkt om någon går att lita på. Stark överlevnadsinstinkt – Han ger inte upp, oavsett hur tufft det blir. Den egenskapen har hållit honom vid liv och gör att han kan klara av nästan vad som helst. Lojalitet – Johan sviker aldrig dem han litar på. Om han väl släpper in någon i sitt liv, står han vid deras sida till slutet.

Nämn minst 3 nackdelar med din karaktär Svårt att lita på andra – Han har blivit sviken så många gånger att han nästan alltid misstänker att folk har dolda motiv. Det gör det svårt för honom att skapa äkta relationer. Snabb till ilska – Johan har kort stubin och reagerar ofta med aggression när han känner sig hotad eller ifrågasatt, även när det inte behövs. Känslomässigt avstängd – För att skydda sig själv har han stängt av mycket av sina känslor. Det gör att han ibland uppfattas som kall, även när han egentligen bryr sig innerst inne.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag har varit nere i skiten och vet hur gatan funkar. Genom Johan kan jag bidra till den kriminella sidan av servern – småjobb, rån, gängdrama eller tunga deals. Men alltid med realism, inget överdrivet. Jag spelar en karaktär med mycket bagage – någon som kämpar med ilska, ensamhet och sin plats i världen. Jag gillar att skapa scener som känns på riktigt, med starka känslor, svåra val och utveckling över tid. Jag vill bygga relationer – inte bara "business" utan också komplicerade vänskaper, förräderi, lojalitet, kanske till och med ett försök till att hitta en bättre väg. Jag tror på att skapa minnesvärda stories tillsammans med andra.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Ja, jag har erfarenhet av rollspel sedan tidigare. Jag har spelat på andra RP-servrar och är van vid både kriminella roller och mer vardagliga/scenbaserade roller. Jag gillar att skapa djupa karaktärer och låta dem utvecklas naturligt i interaktion med andra. Jag följer reglerna, spelar för helheten och tycker om att bygga starka scener med andra spelare.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Jag låter polisen gripa mig typ även om jag kan skjuta alla i huvet

Vad är suntförnuft för dig? Du kör inte 200 km/h genom stan i onödan även om spelet låter dig. Det är inte realistiskt.
Du drar inte vapen i onödiga situationer eftersom det skapar bara dåligt RP.

Kan du ge exempel på några av serverns regler? Dem viktigaste är nog att inte skuta någon i ett onödigt scenario. Använda en bil som vapen när det inte är i rp scenario. Det är nog dem viktigaste sen att inte lämna när due inne i en fight

Heter du samma på discord som på steam? Nej

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag är bra på att skåde spela/rp jag har bättre förnuft än dom flesta.

Liamgalet

Helper
Helper
Medlemskap Ansvarig
Meddelanden
56
Trofépoäng
8
Godkänd skriftlig intervju, ta en muntlig intervju inom 48 timmar. Lycka till!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Top Bottom