Godkänd Bullen | Medlemskap ansökning [Massi]

Välkommen till Avena!

Alla ansökningar hanteras via forumet. Om du behöver hjälp, vänligen öppna en ticket.

Registrera
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

BakeAll

Ny Medlem
Meddelanden
3
Trofépoäng
1
Vad är ditt namn i verkligheten? Linus

Vad är ditt discord namn? BakeAll

Vad är ditt födelsedatum? 3 November 2008

Berätta om din karaktär. Min karaktär heter Fredrik Svensson han är 27 år gammal. Fredrik kommer från ett ställe som heter Lomma det ligger nära vid Malmö. Fredrik han är en riktigt trevlig och snäll bemött person som alltid är där för att hjälpa folk och skaffa nya vänner. Fredrik Svensson hade det lite tufft i början av sin uppväxt såsom att familjen bråkade lite han hade det väldigt enkelt i skolan han hade bra betyg och gjorde det ändå stabilt i skolan. Men sedan hade han det lite jobbigt också i skolan. Det var samma med vänner och familjen, Föräldrarna de var lite udda ibland då han tyckte att de bråkade mycket och gjorde det lite svårt för Fredrik och var jobbiga emot honom. Fredrik han hade många vänner men han hade 2 stycken som var hans bästa vänner som var en riktigt bra trio som heter Mio och Oscar de var som ett perfekt trio som gjorde allt tillsammans de var med varandra efter skolan varenda dag och gjorde massor av roligt. Senare i Fredriks liv gick det mesta ner med familjen föräldrarna gjorde skilsmässan Fredrik blev väldigt ledsen och blev lite deprimerad, Detta gjorde att han fokuserade mer på skolan. Han började tänka mycket på polis jobbet då han tycker det är en viktig del så han började läsa inom det. Senare så kom det in en ny tjej i hans liv alltså hans pappas tjej, Fredrik och hans pappas tjej Olivia var inte så bra sams och bråkade mycket. Fredrik gillade verkligen inte Olivia och försökte bara undvika henne. Han fokuserade bara på skolan och vilken linje han skulle gå på. Fredrik hamnade senare på samhälle i linje och gick där i 3 år och ska nu försöka att gå in i polishögskola och bli en riktigt bra polis.
Jag kommer spela min karaktär lugnt och snäll bemötande. Jag kommer tänka på mycket inom social rp på Avena rollspel och tänka på att alltid hålla standaren på Avena. Jag kommer spela Fredrik som en person som är ute efter att ha en hög rp nivå med andra sedan också att hitta nya vänner samt kanske skapa en relation med en annan person. Fredrik kommer vara en person som är väldigt omtänksam på andra personer och håller alltid koll på sina kompisar samt kollegor så alla mår bra och hjälper dem vid nödfall fall något blir dåligt. Fredrik kommer alltid bemöta folk med en snäll och trevlig röst och alltid vara till hjälp emot andra.

Nämn minst 3 fördelar med din karaktär Fredrik är en person med flera starka fördelar. För det första är han väldigt omtänksam han bryr sig genuint om andra, håller koll på att hans vänner och kollegor mår bra, och finns alltid där i nödsituationer. För det andra är han lugn och stabil, vilket gör att han hanterar stressiga situationer på ett moget sätt och skapar trygghet i sin omgivning. För det tredje är han socialt stark och hjälpsam, vilket gör att han snabbt bygger relationer med nya människor, något som är en stor tillgång inom socialt rollspel.

Nämn minst 3 nackdelar med din karaktär Fredrik är en snäll och omtänksam person, men han har också sina nackdelar. En av dem är att han har svårt att hantera konflikter och undviker ofta konfrontationer, särskilt med personer han inte gillar. Han är också väldigt ansvarstagande, vilket ibland gör att han prioriterar andras problem före sina egna och glömmer att ta hand om sig själv. Dessutom påverkas han fortfarande av gamla händelser, som föräldrarnas skilsmässa, vilket gör att han ibland fastnar i negativa tankar från det förflutna.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kommer bidra med kreativa och spontana scenarios såsom att alltid tänka på alla ska få en vins i scenariot och ha roligt under scenariot. Jag kommer alltid tänka på mycket social rp och kommer hålla en hög och bra rp nivå på Avena rollspel. Jag kommer alltid hålla min standard på Avena och alltid följa alla regler inom Avena och tänka på hur man ska göra i olika situationer innan jag gör det. Jag kommer bidra med mycket av bra och udda/roliga scenarion som är nya för alla och kommer vara speciella och roliga så det kan skapas nytt och bättre saker på Avena. Jag kommer alltid hjälpa folk inne på Avena och alltid vara där för att ställa upp i saker och kommer vara en bemöt sam person. Jag kommer bidra med en hög rp som då kan vara att jag kommer använda mig utav mycket /me samt /sme då det är en viktigt del inom rpn och alltid tänka på när jag krockar att skriva upp mina skador och inte bara åka därifrån då det kan leda till bann och leds inom powegaming. Sedan kommer jag också bidra med mycket aktivitet inom Avena alltså kanske först skola - träning - sedan Avena kanske (3 timmar)

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Jag har spelat på flera olika servrar, bland annat Unive och Strive, och har kört FiveM i ungefär 3 år. Under den tiden har jag lärt mig mycket om hur man rollspelar på ett bra sätt. Jag har lyckats bra på de flesta servrarna och försöker alltid hålla en hög nivå i mitt RP. Jag har haft två bans på Unive, men ingen på Strive, och jag tar med mig den erfarenheten för att hela tiden bli bättre och utvecklas som rollspelare.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Detta menas med att man alltid ska tänka på att spela för allas vinster i ett scenario alltså att alla ska kunna vinna i ett sceanrio och inte bara jag samt att jag ska kunna förlora scenarion och inte bara vinna. t.ex Jag har gjort ett butiksrån polis är efter mig med polisbilar jag krockar blir skadad osv poliserna har blockerat mitt fordon så jag inte kan komma ut de står och riktar på mig istället för jag ska börja köra på alla och försöka komma undan för att jag ska kunna vinna scenariot så kan jag göra det roligt för alla och förlora scenariot att gå ut med händerna synliga och lyssna på dem.

Vad är suntförnuft för dig? Sunt förnuft för mig är att tänka innan man gör något. Det handlar om att förstå vad som är rätt eller fel, även om ingen säger det. Man visar respekt mot andra, följer regler och försöker göra det som känns rimligt. Inom rollspel betyder det att inte förstöra för andra spelare, att spela seriöst och att tänka som man skulle gjort i verkligheten.

Kan du ge exempel på några av serverns regler? Ja det kan jag - RDM = Random Death Detta menas med att man bara går upp till någon och döddar den utan anledning. Suntförnuft= detta menas med något man inte skulle ha gjort i verkligheten alltså man ska tänka hade jag verkligen gjort detta i verkligheten såsom hade jag gått naken på stan? FEAR RP= Detta menas med att om det kommer upp med någon med vapen så ska jag värna över mitt liv och alltid ta upp mina händer. VDM = veichel death match, Detta menas med att jag använder mig utav mitt fordon för att dödda folk och ramma in i folk utan anledning samt för att använda fordonet som ett slags vapen. NLR = new lifr rule, Detta menas med om jag har blivit dött och sedan kommer tillbaka i liv då ska jag ej komma ihåg det efter och göra tillbaka det emot hen. Powergaming= detta menas med att man kanske krockar med en bil istället för att rpa på mina skador väljer jag bara att köra därifrån och må bra. Social rp= Detta menas med att man alltid ska använda sig utav social rp alltså prata först iställt bara för att t.ex skjuta eller dödda folk. Cop bait= Detta menas med om det står en polis på rödljus istället för att jag saknar ner och ställer mig också vid röd ljuset så väljer jag att köra emot röd ljuset bara för att få polisen efter mig och bli jagad för att det är roligt, C logg/Combat logging= detta menas med om jag har dött i ett scenario som bliovit skjuten så istället för att jag ska bli plockad eller att timern har gått ut väljer jag att gå in i f8 menyn och skriva quit för att undvika bli tagen av polisen eller förlora mitt vapen.

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Nej

Massi

Aktiv Medlem
Meddelanden
244
Trofépoäng
18
granskar

Massi

Aktiv Medlem
Meddelanden
244
Trofépoäng
18
Godkänd skriftlig ansökan, du har 72h på dig att ta muntlig, lycka till!
:avena:

Massi

Aktiv Medlem
Meddelanden
244
Trofépoäng
18
Godkänd efter muntlig Intervju, välkommen!
:avena:

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Top Bottom