Nekad Bomb___stick | Ansökan som Kriminell

Välkommen till Avena!

Alla ansökningar tas här på forumet. Behöver du hjälp så öppnar du en ticket.

Registrera
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Bomb___stick

Ny Medlem
Meddelanden
3
Trofépoäng
1
Användarnamn: Bomb___stick

Vad är ditt discord namn? bomb___stick

Vad är ditt födelsedatum? 26 Juni 2007

Berätta om din karaktär: Liam Svensson är en 36-årig kille som har haft en hård uppväxt. Hans pappa lämnade honom innan han ens var född, och hans mamma hade stora ekonomiska problem. Redan när Liam var åtta år blev han inblandad i kriminalitet och började jobba som spanare för att tjäna pengar. Han fortsatte med det ända tills han var tolv år, men då blev han kallad till förhör av polisen för misstänkt aktivitet. Lyckligtvis hände det inte så mycket, han fick bara några socialtjänst-samtal. När Liam var 15 år blev hans mamma sjuk, och hon kunde inte längre jobba. Liam hoppade av nian för att börja sälja droger och betala hennes sjukhusräkningar, men det gick inte bra. Han blev lurad av ett gäng och fick i princip jobba gratis i två månader. Sedan varade inte det, många andra gav honom en andra chans, men då blev han lurad igen. Det var då han skaffade ett vapen och sköt en av dem som lurade honom. Polisen kom mycket snabbt till scenen och slog in i Liam. Han åkte i fängelse i fyra år och var skyldig 200.000 i böter, men fick sitt straff sänkt till tre år.Så snart Liam blev frisläppt gick han med i en väl professionell grupp och blev högt uppsatt. Men det gick inte helt perfekt, hans mamma dog och det var svårt för honom. Men Liam var stark och fortsatte med sina affärer. Hans gäng behövde stängas ner på grund av att ledarna blev häktade och många av medlemmarna blev dödade. Nu har Liam flyttat till en ny stad där han ska försöka gå med i en ny grupp och fortsätta sina affärer.

Varför ska just du bli kriminell? Jag borde få bli kriminell eftersom jag har spenderat merparten av min tid på FiveM genom att spela som kriminell. Har både gått med i befintliga gäng på servern, men jag har även drivit egna kriminella organisationer på andra servers. Jag vet exakt hur man ska spela som kriminell. Jag har en bra förståelse i hur man strukturerar upp gäng och hur man ska bedriva verksamheter. Vet hur man utför rån på bästa sätt utan att bli tillfångatagen varenda gång. Kan alla regler inom krim RPandet.

Vilka erfarenheter har du inom Kriminell RP? Som jag skrev på fråga 2 så har jag spenderat medparten av min tid på fivem som krimminel. Jag har 700 timmar på fivem och 500 av dem är SPELTID som krimminel så kan säkert bidra till mycket. Har varit gängboss och varit med om massa olika scenarios utan support inblandad

Beskriv ett bra kriminellt scenario: Jag och mina vänner ska sälja droger (VET INTE HUR ERAT DROGSYSTEM FUNKAR) så går det bra fram tills vi ser att polisen kör förbi. Vi blir lite upppmärsamma men bryr oss inte mer om det. Men det vi inte vet är att polisen vet vad vi gör och kallar på förstärkning. Vi forsätter sälja droger men så hör vi sirener och gömmer oss snabbt. Men vi hinner inte och 3 polisbilar rullar in. De tar fast oss alla på bar görning och tar våra kontanter droger vapen MM. Vi får böter samt fängelse

Berätta hur ett bra bankrån scenario går till: Man planerar rånet ett bra tag innan man utför det. Men först och främst behöver man ha allt redo innan man utför något. Antal rånare, mask, vapen bil, radio, se till att alla vet hur planen ska gå till och vad plan B är ifall något går snett. Alla måste veta vad ens roller är för något för att rånet ska flytta på utan några fel. Man ska även har klart för sig var man ska någonstans efter rånet och kanske till och med 2 ställen att åka till ifall det ena blir erövrat av poliser. Den som leder själva rånet alltså den som förhandlar med polisen är viktigt eftersom det är han som är gängets enda sätt att fly på, därför måste han bli beskyddad mest utan medlemmarna under rånet Man ska även ha i baktanke att ingen får skjuta på polisen utan anledning eftersom det delvis är lite fail RP och det förstör hela scenariot direkt.

Du är i en polisjakt med flera polisbilar efter dig, du är tungt beväpnad. Vad gör du för att ta dig ur? Vi säger även att jag har vänner i radion men inga fler än mig själv i bilen. Jag försöker köra iväg mot mina vänner så de kan hjälpa mig. Jag får kontakt med dem via radion och bestämmer en plats att mötas på. Ifall jag blir prejad och inte kan fortsätta så ger jag upp direkt och försöker inte ens skjuta polisen (Som vilken normal person i verkligheten hade gjort). Ifall jag hinner ta mig till mina vänner som står redo att skrämma iväg polisen. Ifall det funkar så hoppar vi alla in i 1-2 bilar för att sedan gömma oss.

Är det okej att skjuta vid trafikstopp någon gång? Nej, ifall ni menar trafikstopp som i endast för man kör mot rätt MM.

När får du öppna eld med dina vapen? Ifall det är din sista utaväg.

Du och ditt gäng står på ett område, plötsligt ser ni att ett annat gäng är påväg mot området. Vad gör ni? Ifall det är så att vårat gäng inte har något "BEEF" med någon så gör vi inte särskilt mycket utan vi endast håller koll på dem.

Berätta vad Meta Gaming innebär och hur det kan påverka det kriminella rollspelandet: Meta gaming är att ta information från någon annanstans än ingame som till exempel discord eller twitch. Detta kan förstöra rollspelet eftersom det ger spelaren en fördel och det blir tråkigt för motspelaren.

Vad har du för mål med ditt rollspel som kriminell? Jag har stora planer inom krim RPN, jag vill etablera ett väldigt stort kriminell verksamhet och kontrollera mycket av den svarta marknaden. Jag har stora planer inom min verksamhet. Jag vill inte bara ha ett gäng som ingen är rädd för och kan skrämma iväg hur som helst. Jag vill etablera ett gäng som är starkt nog att ta hand om flera gäng attacker samtidigt. Många tror att det är lätt att åstadkomma detta men så är det inte. Jag har flera års erfarenhet inom krim RPn och vet hur man ska åstadkomma detta eftersom jag har gjort det förut. Jag har såklart i baktanke att det inte kommer att vara enkelt eftersom jag är ny i staden medan andra har haft gäng på flera månader. Jag kommer att skapa många roliga och spännande scenarion som många på servern kommer ansluta sig till och förmodligen kommer tycka vara kul

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Top Bottom