Nekad Berra67 | Servervakt Ansökan

Välkommen till Avena!

Alla ansökningar hanteras via forumet. Om du behöver hjälp, vänligen öppna en ticket.

Registrera
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Sylo

Medlem
Meddelanden
32
Trofépoäng
8
Användarnamn: Berra67

Ditt namn: Bertil

Ange ditt födelsedatum: 31 December 2010

Ditt Discordnamn: uylo_ig

Beskriv din dagliga aktivitet på servern: 6-9 timmar

Hur länge har du varit en Medlem på Avena? några månader nu

Hur många gånger har du blivit bannad på server? jag har blivit bannad 37 gånger med det var bara när jag var kriminell o lallare men nu är jag en seriös kriminell och lallar inte runt.

Varför ansöker du som servervakt på Avena? Jag ansöker som servervakt på Avena eftersom jag har ett stort intresse för säkerhet och servermiljöer. Jag trivs med att ta ansvar, arbeta strukturerat och se till att allt fungerar som det ska bakom kulisserna. Avena verkar vara en seriös aktör med fokus på kvalitet och gemenskap, vilket tilltalar mig. Jag vill gärna bidra till att skapa en trygg och stabil miljö för både spelare och kollegor, samtidigt som jag får möjlighet att utvecklas inom ett område jag brinner för.

Har du tidigare varit blacklistad? Nej.

Förklara vad för uppgift en servervakt har: en servervakt har ett brett ansvarsområde som sträcker sig bortom passiv övervakning. Huvudsyftet är att säkerställa en högkvalitativ rollspelsupplevelse på servern, vilket innefattar att spela, kommunicera och handla i enlighet med serverns regler och koncept. Servervakten arbetar aktivt med att övervaka interaktioner och spelares beteenden i realtid – både i chatt och under själva spelet – för att kunna upptäcka och hantera regelbrott snabbt och effektivt
Vid exempelvis klagomål, störningar eller såsom lall, RDM/VDM, fusk inleder servervakten ett ingripande. Det kan innebära att varnа, kicka eller, i lättare fall, banlysa spelare – ofta med hjälp av verktyg som är tilldelade för rollen Att dokumentera incidenter och ge tydliga förklaringar till spelare varför en åtgärd vidtagits är också vanligt, så att dessa kan lära sig för att undvika framtida regelbrott
En annan central del i rollen är att vara en hjälpsam och stödjande person för communityn. Servervakten hjälper gärna nya spelare att komma in i spelet, förklarar regler och fungerar som en guide för både teknisk användning och rollspelskonceptet. Detta stärker gemenskapen och främjar en välkomnande atmosfär där fler känner sig inkluderade och delaktiga
ULTRASHARP RP
Rollfunktionen innebär dessutom en viktig avlastning av staff-teamet. Genom att hantera enklare problem, rapportera incidenter och ingripa vid mindre regelbrott kan servervakten låta administratörer och högre moderatorer fokusera på mer komplexa ärenden eller planering – exempelvis gameplay relaterade scenarion eller regeluppdateringar
Närvaron är också betydelsefull servervakten är aktiv och synlig i servern vilket skapar trygghet för spelare. Genom denna proaktiva närvaro signaleras att serverorganisationen är engagerad och stödjande vilket bidrar till en positiv spelupplevelse

Varför vill du bli servervakt på servern? för att jag vill hjälpa till staffsen med sina jobb så att dom inte behöver göra allt jobb själv men som sagt jag letar också efter en större utmaning.

Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt: Korruption innebär att en person i en maktposition utnyttjar sin roll för egen vinning eller för att gynna vissa personer på ett orättvist sätt.

Exempel på korruption som servervakt:
Gynnar vänner genom att ge dem fördelar (t.ex. op-rättigheter, items, roller).

Blundar för regelbrott om en vän eller favoritspelare gör det.

Tar mutor (t.ex. pengar, tjänster) i utbyte mot förmåner eller "förlåtelse".

Abuse
Abuse innebär att en person missbrukar sin makt eller sina verktyg för att skada, kontrollera eller störa andra spelare eller användare.

Exempel på abuse som servervakt:
Sparkar eller bannar spelare utan giltig orsak.

Använder kommandon för att trolla, skrämma eller förnedra andra.

Tystar spelare som uttrycker kritik eller har annan åsikt.

Skapar eller ändrar regler för att få mer makt.

Varför det är problematiskt:
Skadar förtroendet mellan spelare och vakter/mods.

Skapar en orättvis och osäker miljö.

Kan leda till att spelare lämnar servern eller anmäler den.

luzhi

Välkänd Medlem
Meddelanden
831
Trofépoäng
18
Nekad Innehåller AI generat text du kan ansöka igen om 24h

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Top Bottom