Berra67
Ny Medlem
- Meddelanden
- 14
- Trofépoäng
- 1
Användarnamn: Berra67
Ditt namn: Bertil
Ange ditt födelsedatum: 31 December 2010
Ditt Discordnamn: uylo_ig
Beskriv din dagliga aktivitet på servern: typ 5-9 timmar
Hur länge har du varit en Medlem på Avena? några månader nu
Hur många gånger har du blivit bannad på server? jag har blivit bannad 35 gånger med det var bara när jag var kriminell o lallare men nu är jag polis och är seriös med min rp
Varför ansöker du som servervakt på Avena? Jag vill bli en servervakt på avena för att hjälpa till med att få bort alla personer som bryter mot reglerna tillexempel som vdm eller rdm. jag har spelat avena ganska länge nu och jag älskar det men jag letar just nu efter en större utmaning genom att hjälpa andra.
Har du tidigare varit blacklistad? Nej.
Förklara vad för uppgift en servervakt har: en servervakt har tillexempel uppgiften att banna folk som bryter mot reglerna. men man behöver inte alltid banna länge bara så att dom förstår att dom gjort fel men om dom kommer in igen och fortsätter att lalla eller bryta mot reglerna så ska man ge dom en lite längre ban.
Varför vill du bli servervakt på servern? för att jag vill hjälpa till staffsen med sina jobb så att dom inte behöver göra allt jobb själv men som sagt jag letar också efter en större utmaning.
Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt: Korruption innebär att en person i en maktposition utnyttjar sin roll för egen vinning eller för att gynna vissa personer på ett orättvist sätt.
Exempel på korruption som servervakt:
Gynnar vänner genom att ge dem fördelar (t.ex. op-rättigheter, items, roller).
Blundar för regelbrott om en vän eller favoritspelare gör det.
Tar mutor (t.ex. pengar, tjänster) i utbyte mot förmåner eller "förlåtelse".
Abuse
Abuse innebär att en person missbrukar sin makt eller sina verktyg för att skada, kontrollera eller störa andra spelare eller användare.
Exempel på abuse som servervakt:
Sparkar eller bannar spelare utan giltig orsak.
Använder kommandon för att trolla, skrämma eller förnedra andra.
Tystar spelare som uttrycker kritik eller har annan åsikt.
Skapar eller ändrar regler för att få mer makt.
Varför det är problematiskt:
Skadar förtroendet mellan spelare och vakter/mods.
Skapar en orättvis och osäker miljö.
Kan leda till att spelare lämnar servern eller anmäler den.
Ditt namn: Bertil
Ange ditt födelsedatum: 31 December 2010
Ditt Discordnamn: uylo_ig
Beskriv din dagliga aktivitet på servern: typ 5-9 timmar
Hur länge har du varit en Medlem på Avena? några månader nu
Hur många gånger har du blivit bannad på server? jag har blivit bannad 35 gånger med det var bara när jag var kriminell o lallare men nu är jag polis och är seriös med min rp
Varför ansöker du som servervakt på Avena? Jag vill bli en servervakt på avena för att hjälpa till med att få bort alla personer som bryter mot reglerna tillexempel som vdm eller rdm. jag har spelat avena ganska länge nu och jag älskar det men jag letar just nu efter en större utmaning genom att hjälpa andra.
Har du tidigare varit blacklistad? Nej.
Förklara vad för uppgift en servervakt har: en servervakt har tillexempel uppgiften att banna folk som bryter mot reglerna. men man behöver inte alltid banna länge bara så att dom förstår att dom gjort fel men om dom kommer in igen och fortsätter att lalla eller bryta mot reglerna så ska man ge dom en lite längre ban.
Varför vill du bli servervakt på servern? för att jag vill hjälpa till staffsen med sina jobb så att dom inte behöver göra allt jobb själv men som sagt jag letar också efter en större utmaning.
Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt: Korruption innebär att en person i en maktposition utnyttjar sin roll för egen vinning eller för att gynna vissa personer på ett orättvist sätt.
Exempel på korruption som servervakt:
Gynnar vänner genom att ge dem fördelar (t.ex. op-rättigheter, items, roller).
Blundar för regelbrott om en vän eller favoritspelare gör det.
Tar mutor (t.ex. pengar, tjänster) i utbyte mot förmåner eller "förlåtelse".
Abuse
Abuse innebär att en person missbrukar sin makt eller sina verktyg för att skada, kontrollera eller störa andra spelare eller användare.
Exempel på abuse som servervakt:
Sparkar eller bannar spelare utan giltig orsak.
Använder kommandon för att trolla, skrämma eller förnedra andra.
Tystar spelare som uttrycker kritik eller har annan åsikt.
Skapar eller ändrar regler för att få mer makt.
Varför det är problematiskt:
Skadar förtroendet mellan spelare och vakter/mods.
Skapar en orättvis och osäker miljö.
Kan leda till att spelare lämnar servern eller anmäler den.