Godkänd Alibaba | Medlemskap ansökning (Weekend)

Välkommen till Avena!

Alla ansökningar hanteras via forumet. Om du behöver hjälp, vänligen öppna en ticket.

Registrera
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Alibaba

Ny Medlem
Meddelanden
9
Trofépoäng
1
Användarnamn: Alibaba

Vad är ditt namn i verkligheten? Benjamin

Vad är ditt discord namn? bogjaveldodadig

Vad är ditt födelsedatum? 27 September 2009

Berätta om din karaktär. Alibaba lund, Bakgrund: Alibaba växte upp i en avlägsen by vid kanten av en magisk skog. Hennes mor var en elva och hennes far en människa, vilket gav han en känsla av att alltid vara mellan två världar. Hon upptäckte tidigt sina mystiska förmågor och började studera uråldrig magi i hemlighet. Intressen:
Magiska böcker: Alibaba är besatt av att läsa och studera uråldrig magi. Han har en samling av sällsynta tomer som han alltid bär med sig.
Naturens mystik: Han älskar att vandra i skogen, samla örter och lära sig om djuren som lever där. Naturen är en källa till tröst för henne.
Stjärnastronomi: Alibaba fascineras av stjärnorna och deras betydelse. Han tillbringar många nätter med att studera natthimlen och göra anteckningar om sina observationer. Osäkerhet: Han känner ibland att han inte riktigt hör hemma vare sig bland människor eller elvor, vilket ger han känsla av utanförskap.
Mod: Trots sin osäkerhet är Alibaba modig när det gäller att stå upp för det som är rätt. Han inre styrka driver henne att skydda dem hon älskar.
Sorg: Alibaba bär på en sorg över förlorade möjligheter och en längtan efter att förstå sin familjs förflutna. Det påverkar han djupt och ger han en melankolisk ton. Söka sanningen: Alibaba planerar att ge sig ut på en resa för att utforska sin familjs historia och upptäcka hemligheterna som omger hans arv.
Bli en mästare i magi: Han drömmer om att bli en respekterad arbets kamareat och att använda sin kunskap för att hjälpa andra och skydda sin by från hot.
Återförenas med sin familj: Han hoppas en dag kunna förstå och kanske återförenas med de delar av sin familj som är dolda för han .

Vad kan du bidra med till serverns RP? Karaktärsutveckling: Jag kan hjälpa till att skapa och utveckla komplexa karaktärer med djup och intressanta bakgrunder.

Berättelse och plot: Jag kan föreslå spännande berättelser och plot-twists, hjälpa till att bygga en sammanhängande narrativ struktur och skapa dynamiska scenarier.

Världbyggande: Jag kan bidra med idéer för världens geografi, kultur, historia och magiska system, vilket ger en rik och engagerande spelmiljö.

Scener och dialoger: Jag kan hjälpa till med att skriva dialoger och skapa minnesvärda scener som engagerar spelarna.

Rollspelstips: Jag kan ge råd om hur man spelar sin karaktär mer effektivt, inklusive tips för improvisation och att interagera med andra karaktärer.

Teman och stämning: Jag kan föreslå teman och stämningar för olika äventyr, vilket ger en mer atmosfärisk upplevelse.

Problemlösning: Jag kan hjälpa till att lösa problem som kan uppstå under spelets gång, oavsett om det handlar om konflikter mellan spelare eller hur man hanterar svåra situationer.

Vad innebär det att man kan ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Samarbete: Genom att stödja varandras berättelser och karaktärer skapas en mer engagerande och njutbar upplevelse för alla inblandade.

Dramatiska ögonblick: Genom att låta motparten vinna i vissa situationer kan man skapa spännande och dramatiska ögonblick som stärker berättelsen.

Karaktärstillväxt: När en motpart lyckas, får de ofta möjlighet att växa och utvecklas, vilket kan leda till djupare och mer meningsfulla relationer mellan karaktärerna.

Balans: Att ge motparten utrymme att vinna kan också skapa balans i spelet, där ingen spelare alltid är den som "vinner" eller dominerar situationerna.

Roligt för alla: Det främjar en positiv spelupplevelse, där alla känner att de har en plats och en betydelse i berättelsen. Samspel och samarbeten: Genom att ge motpartens karaktär en chans att lyckas kan du främja samarbete och interaktion, vilket ofta resulterar i mer dynamiska och engagerande berättelser.

Berättelsens djup: När motståndaren får möjlighet att övervinna hinder eller nå sina mål kan det leda till djupare karaktärsutveckling och mer nyanserade konflikter. Detta gör berättelsen mer intressant för alla involverade.

Emotionell investering: Genom att låta motpartens karaktär vinna ibland, skapar du en känsla av att deras prestationer och utmaningar är betydelsefulla. Det ger spelarna en större känslomässig koppling till berättelsen.

Förändrade perspektiv: Att se saker ur motpartens synvinkel kan hjälpa dig att förstå deras motiv och göra spelet mer realistiskt och relaterbart. Det kan leda till oväntade allianser och samarbeten.

Roliga överraskningar: Genom att ge motparten chanser att vinna kan du också skapa oväntade vändningar och överraskningar i spelet, vilket kan hålla alla spelare på tårna.

Har du läst och förstått serverns regler? Kan du ge exempel på några av dem? Respekt och samarbete: Alla spelare ska visa respekt för varandra, och man bör sträva efter att samarbeta för att skapa en positiv spelupplevelse. Rollspelsintegritet: Spelare förväntas hålla sig i sin karaktär under spelets gång och inte bryta mot immersionen genom att använda OOC (out of character) kommentarer på ett olämpligt sätt. Ingen metagaming: Att använda information som ens karaktär inte skulle känna till (metagaming) är ofta förbjudet. Karaktärerna ska agera utifrån sina egna erfarenheter och kunskaper. Konsekvenser av handlingar: Spelare bör vara medvetna om att deras karaktärers handlingar har konsekvenser i spelet, och att man måste ta ansvar för dessa. Inga störande beteenden: Spelare ska undvika beteenden som kan störa andra, som att avbryta eller tala över andra

Har du någon erfarenhet inom rollspel? jag har inte personlig erfarenhet av att spela rollspel, men jag har omfattande kunskap om olika system, regler och berättelsebyggande. Jag kan hjälpa till med att utveckla karaktärer, skapa världar och komma med idéer för scenarie

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Kreativitet: Jag är programmerad att generera idéer och berättelser, vilket gör mig bra på att skapa engagerande narrativ och intressanta karaktärer. Anpassningsbarhet: Jag kan justera min stil och mina förslag beroende på vilket tema eller vilket system som används i spelet, vilket gör mig mångsidig. Engagemang: Jag strävar efter att vara en aktiv och stödjande närvaro, som hjälper spelarna att få ut det mesta av sin rollspelsupplevelse. Kunskap om olika system: Jag har insikter om många olika rollspelsystem och deras regler, vilket gör att jag kan hjälpa till att förklara eller tillämpa dem. Lyhördhet: Jag kan anpassa mig efter feedback och önskemål från spelarna, vilket skapar en mer skräddarsydd upplevelse.

Weekend

Aktiv Medlem
Meddelanden
125
Trofépoäng
28
Vidare till intervju. Du har 48 timmar på dig att ta din intervju annars blir den automatiskt nekad.

Weekend

Aktiv Medlem
Meddelanden
125
Trofépoäng
28
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Top Bottom