Nekad aggefknbagge | Medlemskap ansökning (Scizzy)

Välkommen till Avena!

Alla ansökningar hanteras via forumet. Om du behöver hjälp, vänligen öppna en ticket.

Registrera

aggefknbagge

Ny Medlem
Meddelanden
11
Trofépoäng
1
Användarnamn: aggefknbagge

Vad är ditt namn i verkligheten? Axel

Vad är ditt discord namn? naken.mario

Vad är ditt födelsedatum? 23 Februari 2007

Berätta om din karaktär. Agge Början. Växte upp i en småstad i norra Sverige där han tidigt fick lära sig att ta ansvar. Hans pappa jobbade som bilmekaniker och lärde honom allt om motorer, medan hans mamma var sjuksköterska. Efter gymnasiet försökte han leva ett “rakt” liv, men efter ett par dåliga val och ett brustet hjärta flyttade han till storstaden för att börja om – med ett nytt namn, nya kontakter och en vilja att skapa något eget. Agge är charmig, snabb i käften och väldigt observant. Han vet hur man läser av folk, vilket gör honom både till en bra förhandlare och en pålitlig vän – eller en lömsk motståndare, beroende på situationen. Han är inte aggressiv av naturen men dras lätt in i gråzoner om det gynnar honom eller hans närmaste. Agge ill bygga upp ett liv där han får både respekt och frihet – helst genom att driva en bilverkstad eller bilimportfirma, men han är inte främmande för mindre lagliga vägar om nödvändigt. Han vill också hitta en grupp att lita på – vänner eller “familj” – där lojalitet står högre än lagen.

Nämn minst 3 fördelar med din karaktär Lojal – Agge backar alltid upp dem han litar på, oavsett om det blåser hårt. Praktiskt lagd – Han har koll på motorer, teknik och kan fixa mycket själv, vilket gör honom självgående. Snabb i huvudet – Agge fattar situationer fort och kan tänka strategiskt, särskilt i pressade lägen.

Nämn minst 3 nackdelar med din karaktär Har svårt att lita på nya människor – På grund av svek i det förflutna är Agge reserverad mot nya kontakter, vilket ibland kan hindra honom från att skapa viktiga allianser. Hatar att be om hjälp – Han är van att klara sig själv, vilket gör att han ibland tar på sig för mycket och hellre misslyckas än visar sig svag. Temperament vid fel tillfälle – Även om han är lugn för det mesta, kan han tappa humöret om någon går över gränsen – särskilt om lojalitet ifrågasätts eller om någon behandlar honom respektlöst.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra med seriöst, konsekvent och utvecklande rollspel där fokus ligger på att bygga relationer, skapa historier och föra RP:t framåt – både för mig själv och andra.

Med min karaktär Agge, som är en lojal och drivande person med teknisk kunskap och lite "grå" bakgrund, kan jag bidra till flera typer av scenarier: allt från verkstads-RP och vardagliga situationer, till mer nervkittlande händelser som kräver snabbtänkthet och konsekvens.

Jag gillar att anpassa mig efter serverns tempo och regler, samtidigt som jag gärna initierar eget RP och inkluderar andra – oavsett om det är nya eller erfarna spelare. För mig är det viktigt att inte bara “vinna” RP, utan att göra det trovärdigt, engagerande och minnesvärt.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Ja, jag har erfarenhet av rollspel inom FiveM sedan tidigare. Jag har spelat på både svenska och internationella RP-servrar där jag har haft roller som mekaniker, civilperson, och även mer kriminellt orienterade karaktärer. Jag har lärt mig hur viktigt det är med konsekvent och trovärdigt rollspel, att hålla sig till karaktären och respektera serverns regler. Jag är van att improvisera i olika situationer, följa RP-flödet, och skapa intressanta interaktioner både med nya och etablerade spelare. Jag ser varje situation som en chans att utveckla både min egen karaktär och andra spelares upplevelse. Skulle det vara något jag är osäker på, är jag inte rädd för att fråga eller lära mig – jag vill alltid bli bättre och bidra positivt till communityt.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att spela för motpartens vinst innebär att jag inte alltid måste "vinna" varje situation, utan att jag är beredd att låta min karaktär förlora, misslyckas eller hamna i underläge om det gör scenariot mer realistiskt och roligt för alla inblandade.

Det handlar om att sätta rollspelet och berättelsen före mitt eget ego. Om jag till exempel blir gripen av polisen, rånad av en annan spelare eller förlorar ett bråk – då spelar jag ut det fullt ut, istället för att försöka “meta” mig ur det eller bryta immersionen. Det skapar mycket bättre RP och bygger respekt i communityn.

Att spela för motpartens vinst är alltså en del av att vara en bra rollspelare och bidra till ett levande och trovärdigt spel.

Vad är suntförnuft för dig? För mig handlar sunt förnuft om att tänka efter innan man agerar, både i och utanför RP. Det betyder att jag använder min bedömningsförmåga för att förstå vad som är rimligt, respektfullt och logiskt i en viss situation – även om det inte står exakt i reglerna.

Inom RP betyder det till exempel att man inte springer runt och trollar, gör orealistiska saker bara “för att man kan”, eller sätter sig själv i centrum hela tiden. Det handlar om att spela ansvarsfullt, följa serverns anda och tänka: “Hade det här varit rimligt i verkligheten?”

Det gäller också i hur man beter sig mot andra spelare. Sunt förnuft är att visa respekt, vara ödmjuk och förstå att vi alla är där för att ha kul tillsammans.

Kan du ge exempel på några av serverns regler? § 4.2 – Din karaktär Din karaktär ska vara genomtänkt, unik och bidra till staden. Det är inte acceptabelt att bara spela sig själv eller "lalla runt" utan bakgrundshistoria. Om du börjar spela som kriminell får du inte senare bli polis – och vice versa – utan att kunna visa en tydlig progression och få godkänt av staff. Om karaktären dör i ett scenario gäller en 12-timmars-regel, som innebär att du inte får spela den på 12 timmar efter dödsfallet. Självmord eller fullständig avrättning kan leda till att karaktären måste tas bort permanent. Endast staff kan fatta det beslutet. Det är förbjudet att prata OOC in-game. All kommunikation som inte är i karaktär ska ske via OOC-kanaler eller lokal OOC-chat. Visa alltid respekt och en vuxen ton mot andra spelare och staff, både in-character och out-of-character. Undvik kränkningar, diskriminering eller personangrepp.

Heter du samma på discord som på steam? Nej

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag är en engagerad och seriös spelare som verkligen uppskattar kvalitet i rollspel. Jag har respekt för både nya och erfarna spelare och försöker alltid bidra till en positiv stämning på servern, både in- och out-of-character. Jag gillar att utveckla min karaktär över tid och tycker det är viktigt att RP:t känns trovärdigt och roligt för alla parter. Jag är också van vid att följa regler och förstå vikten av communityns gemensamma ansvar för att skapa en bra spelmiljö. Om jag blir antagen ser jag fram emot att inte bara spela, utan också hjälpa till och bidra med idéer för att förbättra servern och RP:t.

Bigdeuce

Mod
Mod
Kriminell Ansvarig
Servervakt Ansvarig
Meddelanden
58
Trofépoäng
8
Nekad! Användnig av Ai.

Senaste redigerad:
Top Bottom